Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > KARŞILAŞTIRMALI DİNİ METİNLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI DİNİ METİNLER Birinci düzey DKA421 Seçmeli 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN BAYDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, belli konularla ilgili daha ayrıntılı ve açıklayıcı olarak öğrencilerden seminer hazırlamaları ve sınıfta sunmaları istenir
Dersin amacı Aynı gelenek içerisinde yer alan Yahudi, Hıristiyan ve İslam a ait kutsal metinlerdeki ortak anlatımlar ve yorum farklılıklarına dikkat çekmek ve böylece öğrencinin polemik konularını söz konusu dinlerin kutsal metinlerinden öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Aynı gelenek içerisinde yer alan Yahudi, Hıristiyan ve İslam a ait kutsal metinlerdeki ortak anlatımlar ve yorumların karşılaştırılması.

Dersin içeriği
1- Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi
2- Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur an, Avesta, Veda vb.
3- Yahudi Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
4- Hıristiyan Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu
5- Hz. Adem ve İlk Günah
6- Hz. Nuh ve Tufan Olayı
7- Hz İbrahim ve Göçleri
8- Ara Sınav
9- Hz. Yusuf ve Mısıra Gidiş
10- Hz. Musa ve Mısırdan Çıkış
11- Hz. Davud ve Hz. Süleyman: Peygamber mi Kral mı
12- Ezra/Üzeyir
13- Hz. Meryem ve Bakire Doğum
14- Hz. İsa ve Doğumu
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yahudi kutsal metinlerini ve temel konularını öğrenir
2- Hıristiyan kutsal metinlerini ve konularını öğrenir
3- Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam a ait metinlerdeki benzer ve farklı anlatımları kavrar.
4- İbrahimî dinler ailesine mensup dinler arasındaki yorum farklılıklarını öğrenir
5- Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri arasındaki tartışmalı konuları hakkında bizzat birinci el kaynaklardan bilgi sahibi olur.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1- Tevrat 2- İncil 3- Kur an-ı Kerim 4- Günay Tümer- Abdurrahman Küçük-M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yay., Ankara, 2009, ss.511-583 5- Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999 6- Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul, 2001 7- TDV İslam Ansiklopedisi; Adem, Nuh, İbrahim, Musa, Meryem, İsa Md. 8- Richard Elliott Friedman, Kitab-ı Mukaddesi Kim Yazdı, (Çev. Mukammet Tarakçı), Kabalcı, İstanbul, 2005

Ders ile ilgili dosyalar