Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > DİN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME SORUNU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME SORUNU Üçüncü düzey FDB663 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Din eğitimi öğretmeninin Türkiye’deki yetişme sürecini tarihi olarak ele almak.
Dersin tanımı Bu ders ana hatlarıyla din eğitimi öğretmenliğinin tanımı, özellikleri ve Türkiye’de din eğitimi öğretmenliğinin gelişme süreci üzerinde durur.

Dersin içeriği
1- Din eğitimi öğretmenliğinin tanımı ve özellikleri
2- Din eğitimi öğretmenliğinin belli başlı güçlükleri
3- Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme süreci (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumlar ve programları)
4- Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de yetişen din eğitimi öğretmenlerinin nitelikleri ve istihdam durumu
5- Cumhuriyet'ten sonraki dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme süreci (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumlar ve programları)
6- Cumhuriyet'ten sonraki dönemde Türkiye’de yetişen Din eğitimi öğretmenlerinin nitelikleri ve istihdam durumu
7- Din eğitimi öğretmenlerinin yeterlikleri ve buna ilişkin tartışmalar
8- Din Eğitimi öğretmenliğinde branşlaşma ihtiyacı ve buna yönelik öneriler
9- Din Eğitimi öğretmenlerinin sorunlarını ve hizmet içi eğitimleri
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Din eğitimi öğretmenliğinin özelliklerini tartışabilir.
2- Din eğitimi öğretmenliğinin güçlüklerini açıklar ve çözüm önerileri geliştirir.
3- Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme sürecini (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumları ve programlarını) değerlendirebilir.
4- Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de yetişen din eğitimi öğretmenlerinin niteliklerini ve istihdam durumunu örneklerle değerlendirebilir.
5- Cumhuriyetten sonraki dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme sürecini (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumları ve programlarını) değerlendirebilir.
6- Cumhuriyetten sonraki dönemde Türkiye’de yetişen Din eğitimi öğretmenlerinin niteliklerini ve istihdam durumunu örneklerle değerlendirebilir.
7- Din eğitimi öğretmenlerinin yeterliklerini tartışabilir.
8- Din Eğitimi öğretmenliğinde branşlaşma ihtiyacını tartışır.
9- Din Eğitimi öğretmenliğinin branşlaşmasına yönelik öneriler geliştirir.
10- Din Eğitimi öğretmenlerinin hizmet içi eğitimine yönelik çalışmaları irdeler.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 15 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı M. Şevki Aydın , Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı, Dem Yay. İstanbul, 2005
Yardımcı Kaynaklar 1. Beyza BİLGİN ; “Din Dersi Öğretmenliği ve Güçlükleri”, , AÜİFD, sy. 26, Ankara 1983, s. 259-263.2. M. Şevki Aydın; Din dersi öğretmenlerinin pedagojik formasyonları, Erciyes Ün. Yay, 3.M. Şevki Aydın, "Programların Uygulanmasında Öğretmenin Rolü", M.E.B. Din Öğretimi Dergisi, Sayı:38, Ankara, 1993, 4. M. Şevki Aydın ; "Din Öğretimi Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi", Öğretmenlik Mesleği, Türkiye-Almanya ve Kıbrıs´ta Öğretmen Yetiştirme, s. 161-174, Editör: Hasan Coşkun, CTB Yayınları, Ankara, 2000., 5. S. Akyürek, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Etkililiği”, Bilimname, Sayı ,4, s. 107-116, 2004/1, 6. Halit Ev, “İlköğretim DKAB Öğretmenlerinin Yöntemler Konusundaki Yeterlikleri ile İlgili Öğretmen Adaylarının Görüşleri”, DKAB Çalışma Toplantısı, İst. 2004, Dem Yay. S. 95

Ders ile ilgili dosyalar