Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Din eğitimi öğretmeninin Türkiye’deki yetişme sürecini tarihi olarak ele almak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ana hatlarıyla din eğitimi öğretmenliğinin tanımı, özellikleri ve Türkiye’de din eğitimi öğretmenliğinin gelişme süreci üzerinde durur.
|
1- |
Din eğitimi öğretmenliğinin tanımı ve özellikleri
|
2- |
Din eğitimi öğretmenliğinin belli başlı güçlükleri
|
3- |
Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme süreci (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumlar ve programları)
|
4- |
Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de yetişen din eğitimi öğretmenlerinin nitelikleri ve istihdam durumu
|
5- |
Cumhuriyet'ten sonraki dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme süreci (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumlar ve programları)
|
6- |
Cumhuriyet'ten sonraki dönemde Türkiye’de yetişen Din eğitimi öğretmenlerinin nitelikleri ve istihdam durumu
|
7- |
Din eğitimi öğretmenlerinin yeterlikleri ve buna ilişkin tartışmalar
|
8- |
Din Eğitimi öğretmenliğinde branşlaşma ihtiyacı ve buna yönelik öneriler
|
9- |
Din Eğitimi öğretmenlerinin sorunlarını ve hizmet içi eğitimleri
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Din eğitimi öğretmenliğinin özelliklerini tartışabilir.
|
2- |
Din eğitimi öğretmenliğinin güçlüklerini açıklar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
3- |
Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme sürecini (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumları ve programlarını) değerlendirebilir.
|
4- |
Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye’de yetişen din eğitimi öğretmenlerinin niteliklerini ve istihdam durumunu örneklerle değerlendirebilir.
|
5- |
Cumhuriyetten sonraki dönemde Türkiye’de Din eğitimi öğretmeni yetiştirme sürecini (din eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumları ve programlarını) değerlendirebilir.
|
6- |
Cumhuriyetten sonraki dönemde Türkiye’de yetişen Din eğitimi öğretmenlerinin niteliklerini ve istihdam durumunu örneklerle değerlendirebilir.
|
7- |
Din eğitimi öğretmenlerinin yeterliklerini tartışabilir.
|
8- |
Din Eğitimi öğretmenliğinde branşlaşma ihtiyacını tartışır.
|
9- |
Din Eğitimi öğretmenliğinin branşlaşmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
10- |
Din Eğitimi öğretmenlerinin hizmet içi eğitimine yönelik çalışmaları irdeler.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
15
|
15
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
M. Şevki Aydın , Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı, Dem Yay. İstanbul, 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Beyza BİLGİN ; “Din Dersi Öğretmenliği ve Güçlükleri”, , AÜİFD, sy. 26, Ankara 1983, s. 259-263.2. M. Şevki Aydın; Din dersi öğretmenlerinin pedagojik formasyonları, Erciyes Ün. Yay, 3.M. Şevki Aydın, "Programların Uygulanmasında Öğretmenin Rolü", M.E.B. Din Öğretimi Dergisi, Sayı:38, Ankara, 1993, 4. M. Şevki Aydın ; "Din Öğretimi Öğretmenlerinin Yetiştirilmesi", Öğretmenlik Mesleği, Türkiye-Almanya ve Kıbrıs´ta Öğretmen Yetiştirme, s. 161-174, Editör: Hasan Coşkun, CTB Yayınları, Ankara, 2000., 5. S. Akyürek, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Etkililiği”, Bilimname, Sayı ,4, s. 107-116, 2004/1, 6. Halit Ev, “İlköğretim DKAB Öğretmenlerinin Yöntemler Konusundaki Yeterlikleri ile İlgili Öğretmen Adaylarının Görüşleri”, DKAB Çalışma Toplantısı, İst. 2004, Dem Yay. S. 95
|
|