Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 4 İkinci düzey ESM 854 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SALTUK BUĞRA SELÇUKLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı N/A
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Danışmanın çalıştığı bilimsel alanda bilgi, görgü ve deneyimlerini doktora öğrencilere aktarmak ve böylece öğrencinin tezde yeterlik çalışmalarına yardımcı olarak bilimsel bir doktora tezi yazmasını amaçlamaktadır
Dersin tanımı Bu dersle birlikte doktora öğrencisi, daha önce aldığı derslerden de yararlanarak başarılı bir şekilde tez konusunu seçerek çalışmasını yapacak ve başarıyla doktora tezini yazacaktır

Dersin içeriği
1- Doktora öğrencisinin aldığı ve alacağı derslerin değerlendirilmesi
2- Doktora öğrencisinin tez konusu ile ilgili çalışmaların yapılması
3- Literatür takibi
4- Doktora öğrencisinin doktora tez konusuna karar verilmesi
5- Makale incelenmesi
6- Doktora öğrencisinin doktora tez çalışmalarını gelişimimn devamlı olarak kontrol edilmesi
7- Doktora öğrencisinin tez yazımın kontrol edilmesi
8- Tez yazımının başarıyla sonuçlanıp savunulması için gerekli çalışmanın yapılması
9- Tez çalışması
10- Tez çalışması
11- Tez çalışması
12- Tez çalışması
13- Değerlendirme
14- Sunma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bulunabilmek
2- Değerlendirmelerde bulunurken uzmanlık gereken bilgileri kullanarak yeni sonuçlara ulaşabilmek
3- Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilmelerini ve bu şekilde yayınlanabilir özgün bir çalışma ortaya koyarak bilime katkıda bulunabilmelerini amaçlayan bir programdır
4- Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilmek
5- Yaptığı çalışmalardan elde ettiği sonuçları bilimsel makalelerde yayınlayabilmek
6- Bilime katkı yapmayı tasarlayabilecektir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı N/A
Yardımcı Kaynaklar N/A

Ders ile ilgili dosyalar