Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Uçak Mühendisliği (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey UMD 611 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NAFİZ KAHRAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözlü Sunumlar
Dersin amacı Öğrencinin tez aşamasında araştıracağı konuya bir ön hazırlık olarak, danışmanının güdümünde, çalışacağı alanla ilgili literatür taraması yapmayı, bunu sözlü sunum ve bir dergi makalesi haline getirerek hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.
Dersin tanımı Sömester başında verilecek temel teknik eğitiminin ardından öğrencinin sömester sonunda yapılacak sempozyuma hazırlanması, önce bir özet arından da tam metin hazırlaması beklenir. Hazırlanan sempozyum programı Anabilim Dalı Başkanlığınca resmen ilan edilir. Seminer gününden bir hafta öncesinden duyuru yapılır.

Dersin içeriği
1- Seminer Dersi esasları
2- Seminer Dersi esasları
3- Seminer Dersi esasları
4- Sözlü Sunumlar
5- Sözlü Sunumlar
6- Sözlü Sunumlar
7- Sözlü Sunumlar
8- Sözlü Sunumlar
9- Sözlü Sunumlar
10- Sözlü Sunumlar
11- Sözlü Sunumlar
12- Sözlü Sunumlar
13- Sözlü Sunumlar
14- Sözlü Sunumlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Literatür taraması yapabilme
2- Araştırma alanına ait anahtar kelimeler oluşturabilme ve araştırma yapabilme
3- Bildiri hazırlayabilme, toplum karşısında araştırmasını sunabilme
4- Diğer bildirileri değerlendirebilme, yorum yapabilme ve soru sorma
5- Dergi makalesi hazırlayabilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenilikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar