Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Programlari ve Öğretim(y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey EGB 752 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu aşamada, öğrencinin literatür taraması ve bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgi ve verileri nasıl yorumlayacağı, çözümleyeceği ve değerlendirebileceği ile ilgili beceriler kazanılması amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bilimsel makaleden okuma, makalenin değerlendirilmesi ve yorumlanması, makalelerden elde edilen bilgilerin kullanılarak derlenmesi, hazırlanması, bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı verinin analizi, bilimsel bir makale yazma teknikleri

Dersin içeriği
1- Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
2- Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
3- Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
4- Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
5- Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
6- Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
7- Makale yazma kuralları
8- Makale yazma kuralları
9- Makale yazmada sık yapılan yanlışlar
10- Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
11- Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
12- Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
13- Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
14- Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi analiz eder ve değerlendirir
2- Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi yorumlayabilir
3- Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir
4- Ulaştığı verileri etik değerlere uygun bir biçimde kullanabilir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3- Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4- Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5- Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6- Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7- Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8- Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9- Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10- İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı "Bilimsel makale yazımı" George M. Hall, çev. Hasan Doğruyol, İstanbul 1998.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar