Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE Üçüncü düzey TDE 554 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yok
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, hikâye metinleri üzerinde tahlil çalışmaları.
Dersin amacı Türk hikâyesinin doğuşu ve gelişmesi hakkında bilgi sahibi olmak,Türk hikâyesinin isimleri ve eserleri üzerinde bilgi sahibi olmak, hikâye metinleri üzerinde düşünmek
Dersin tanımı Türk hikâyesi

Dersin içeriği
1- Tanzimat dönemine kadar Türk hikâye geleneği
2- İlk modern hikâye örnekleri ve Ahmet Mithat Efendi Samipaşazade Sezai
3- Servet-i Fünun dönemi hikâyesi ve Halit Ziya Uşaklıgil
4- Türkçe ile hikâye yazma geleneği: Ömer Seyfettin Refik Halit Karay
5- Maupassant hikâyesi ve Türk edebiyatına etkileri
6- Çehov hikâyesi ve Memduh Şevket Esendal
7- Sait Faik Abasıyanık: Hikâyeciliği ve etkileri
8- Ara sınav
9- Türk hikâyeciliğinde sosyal gerçekçilik: Sabahattin Ali
10- 1940 kuşağı Türk hikâyecileri
11- 1940 kuşağı Türk hikâyecileri
12- Romantik eğilimler: Tarık Buğra, Sevinç Çokum
13- 1980 sonrası Türk hikâyesi
14- 1980 sonrası Türk hikâyesi
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Batılı tarzda hikâye sanatının Türkiye deki kronolojik gelişimini kavrayabilme.
2- Hikâyeyi oluşturan ögeleri tespit edebilme ve bunları yorumlayabilme.
3- Hikâyenin diğer edebî türlerle ilişkisini kurabilme.
4- Hikâye türünde yazılmış eserlerle estetik zevki geliştirme yeteneğini kazanma.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mehmet Kaplan (2008), Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yay. - Tahir Alangu, Cumhuriyet Dönemi Türk Roman ve Hikayesi I-III - İnci Enginün, Tanzimat tan Cumhuriyet e Yeni Türk Edebiyatı, Dergâh Yay. - İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yay. - Prof. Dr. İsmail Çetişli (2006), Metin Tahlillerine Giriş-I, (Şiir), Ankara: Akçağ Yay. - Cevdet Kudret, Türk Edebiyatı nda Hikâye ve Roman, Varlık Yay. - Ömer Lekesiz, Türk Edebiyatında Öykü I-V, Hece Yay.
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Kaplan (2008), Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yay. - Tahir Alangu, Cumhuriyet Dönemi Türk Roman ve Hikayesi I-III - İnci Enginün, Tanzimat tan Cumhuriyet e Yeni Türk Edebiyatı, Dergâh Yay. - İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yay. - Prof. Dr. İsmail Çetişli (2006), Metin Tahlillerine Giriş-I, (Şiir), Ankara: Akçağ Yay. - Cevdet Kudret, Türk Edebiyatı nda Hikâye ve Roman, Varlık Yay. - Ömer Lekesiz, Türk Edebiyatında Öykü I-V, Hece Yay.

Ders ile ilgili dosyalar