Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSPAT HUKUKU |
İkinci düzey |
HKÖT 529 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ŞÜKRAN AKGÜN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Osman Duran, Arş. Gör. Ayşe Sezgin, Arş. Gör. Merve Çağlak
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik olarak verilmektedir. Teorik kısım tamamlandıktan sonra öğrencilerle derste pratikler yapılmaktadır. (Teorik anlatım ve pratik uygulama)
|
Dersin amacı
|
Bu derste genel olarak İspatın konusu, ispat hakkı, somutlaştırma yükü ve delillerin gösterilmesi, delillerin değerlendirilmesi incelenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Hukuki ilişkinin varlığı veya yokluğu konusunda hâkimde kanaat oluşturma faaliyeti olan ispat hukuku incelenecektir.
|
1- |
İspatın konusu
|
2- |
İspat hakkı
|
3- |
İspat yükü ve Delil ikame yükü
|
4- |
İspat ölçüsü ve Karşı ispat
|
5- |
Delil sözleşmesi
|
6- |
Somutlaştırma yükü ve delillerin gösterilmesi
|
7- |
Sonradan delil gösterilmesi
|
8- |
Delillerin değerlendirilmesi
|
9- |
İkrar
|
10- |
Belge ve Senet
|
11- |
Delil başlangıcı
|
12- |
Yemin ve Kesin Hüküm
|
13- |
Tanık, Bilirkişi ve Keşif
|
14- |
Genel sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Özel hukuk alanında ve alt disiplinlere ait kavram ve kurumlara ya da yöntemlere ilişkin bilgilere sahip olması ve bu bilgileri derinleştirmesi.
|
2- |
Özel hukuk alanı ve alt disiplinlerine ait ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki etkileşimi kavrayarak bağlantı kurması.
|
3- |
Özel hukuk alanı ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri hukuk kuramı ve uygulamasına ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanması.
|
4- |
Özel hukuk alanı ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri, farklı disiplinlere ilişkin bilgilerle birlikte değerlendirerek yorumlayabilme ve bunlardan hareketle yeni bilgiler oluşturması.
|
5- |
Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemesi.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
25
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KURU, Baki: Hukuk Muhakemeleri Usulü (cilt 1-6), İstanbul 2001.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
PEKCANITEZ, H./ ATALAY, O./ ÖZEKES M.: Medeni Usul Hukuku, Ankara 2012.
|
|