Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI II |
Üçüncü düzey |
BİK 712 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DİDEM BARLAK KETİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ESER KILIÇ, PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ANABİLİM DALI ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ DR.
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK VE PRATİK-UYGULAMALI (LABORATUVAR)
|
Dersin amacı
|
ÖĞRENCİLERİN ALDIKLARI TEZ KONUSU DOĞRULTUSUNDA TEORİK VE PRATİK-UYGULAMALI (LABORATUVAR) OLARAK ÇALIŞMALARI DÜZENLENECEK.
|
Dersin tanımı
|
TEZ ÇALIŞMASINA YÖNELİK TEORİK, PRATİK-UYGULAMALI (LABORATUVAR) ÇALIŞMASI YAPMALARI.
|
1- |
TEZ PROJE KONUSUNUN ARAŞTIRILIP TANIMLANMASI.
|
2- |
YAPILACAK TEZE UYGUN ÖN LİTERATÜR TARANMASININ YAPILMASI.
|
3- |
PROJE KONUSUNUN AMAÇ VE GEREKÇESİNİN (BÜTÇE KALEMLERİ VE GEREKÇELERİ) BELİRLENMESİ.
|
4- |
PROJE KONU VE KAPSAMININ TANIMLANIP AMAÇ İLE İLİŞKİSİNİN KURULMASI.
|
5- |
lİTERATÜR ÖZETİNİN HAZIRLANMASI.
|
6- |
ÖZGÜN DEĞERİNİN BELİRLENMESİ.
|
7- |
YAYGIN ETKİ/KATMA DEĞERİNİN ARAŞTIRILMASI.
|
8- |
TEZ ÇALIŞMASININ AMAÇ VE KAPSAMI İLE UYUMLU OLARAK UYGULANACAK YÖNTEM İLE KULLANILACAK MATERYAL, YAPILACAK ÖLÇÜMLERİN AYRINTILI BİÇİMDE TANIMLANMASI.
|
9- |
SONUÇLARIN ANALİZİ.
|
10- |
BAŞARI ÖLÇÜTLERİNİN BELİRLENMESİ.
|
11- |
İSTATİSTİKSEL ANALİZ YÖNTEMLERİ.
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
TEZ ÇALIŞMASINA UYGUN KONU VE KAPSAMININ AMAÇ İLE İLİŞKİSİ KURULUP KAVRANILACAK.
|
2- |
LİTERATÜR TARAMASI VE LİTERATÜR ANALİZİ ÖĞRENİLECEK.
|
3- |
ARAŞTIRMANININ DAYANDIĞI HİPOTEZLERİN VE PROJE KONUSUNUN BİLGİ BİRİKİMİ İÇİNDEKİ YERİ ORTAYA KONULACAK.
|
4- |
TEZ KONUSUYLA BAĞLANTILI METOD VE TEKNİKLER ÖĞRENİLECEK.
|
5- |
İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER ÖĞRENİLECEK.
|
6- |
SONUÇLARIN ANALİZİ ÖĞRENİLECEK.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
5
|
140
|
Ödevler
|
28
|
4
|
112
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
28
|
7
|
196
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
6
|
84
|
Toplam iş yükü
|
|
|
626
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Harper’s Biochemistry, RK. Murray, DK. Granner, PA. Mayes, VW Rodwell, a LANGE medical book, 24th Editon, A Simon & Schuster Company,1996. 2-Biochemistry, JM Berg, JL Tymoczko, L Stryer, International editon, 5th Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 2002. 3-Biochemistry, AL. Lehninger, The Johns Hopkins University, School of Medicine, 2nd Edition, Worth Publishers New York, 1978. 4-Medical Biochemistry J. Baynes, MH Dominiczak, Harcourt Brace and Company Limited by Mosby 1999. 5-Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, JB Henry, W.B. Saunders Company, 20th Edition, 2001. 6-Text Book of Clinical Chemistry, NW Tietz, W.B. Saunders Company,1986. 7-Katz DL, Nutrition in Clinical Practice, Lippincott, Williams, wilkins, Philedelphia, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KONU İLE İLGİLİ BÜTÜN DİĞER BİLİMSEL KAYNAKLARDAN YARARLANILABİLİR.
|
|