Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > MESLEK ÇALGISI IV (FLÜT)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI IV (FLÜT) İkinci düzey MÜZ208.9 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. ÜMRAN EZGİ GÜLEKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı EĞİTİM GÖREVLİSİ CANER BULŞU ve ARŞ.GÖR.ÜMRAN EZGİ GÜLEKEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli BİREBİR
Dersin amacı ÖĞRENCİNİN MÜZİĞİN ÖĞELERİNİ FLÜT TEKNİKLERİYLE BİRLEŞTİREREK KULLANMASINI SAĞLAMAK
Dersin tanımı TEMEL FLÜT TEKNİKLERİ

Dersin içeriği
1- Duruş ve Tutuş
2- Flütte Diziler ve Nefesi Doğru ve Verimli Kullanma Teknikleri
3- Dil ve El Koordinasyon Teknikleri
4- Nota okuma ve Deşifre Becerisini Geliştirme Teknikleri
5- Yorumlama
6- Sahne ve Performans
7- Hız, Gürlük, Müzikaliteyi Geliştirme Teknikleri
8- Ritm ve Artikülasyon Teknikleri
9- Vize Sınavı
10- Entonasyon ve Ton Geliştirme Egzersizleri
11- Vibrato tekniği ve Dinamikler
12- En alt oktavdaki Si''den en üst oktavdaki Do''ya kromatik dizi çalışmaları
13- Stil egzersizleri(Barok,Klasik,Romantik ve Modern stil çalışmaları)
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- temel flüt teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve Dünya müziği örneklerini seslendirme
2- Dil ve El Koordinasyon Teknikleri
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 1 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Emill Prill etüd op:93,, Emil Prill etüd op:7 Gariboldi Ubungen, Gariboldi
Yardımcı Kaynaklar Mozart Sonatine ( Sol Majör ) Mozart Sonatine ( Si Bemol Majör ) Beethoven Polonaise (Si Bemol Majör) Haydn Menuetler

Ders ile ilgili dosyalar