Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > METABOLİK ENERJİNİN OLUŞUMU VE DEPOLANMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METABOLİK ENERJİNİN OLUŞUMU VE DEPOLANMASI Birinci düzey BİK 507 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SABAHATTİN MUHTAROĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Glukoz ve yağ asitlerinin depo edilme yollarını ve glikojen ve trgliserit kaynaklarınden enerji elde edilmesini açıklar.
Dersin tanımı Bu ders glikojenin karaciğer ve kastaki sentezini ve yağ asitlerinin yağ dokusundaki sentez konularını içerir.Ayrıca glikojenoliz ve yağ asitlerinin oksidasyonu ile ATP elde edilmesini içerir.

Dersin içeriği
1- Metabolizmaya genel bakış
2- Karbohidratların sindirim ve emilimi
3- Lipitlerin sindirim ve emilimi
4- Biyoenerjetikler
5- Glikoliz ve hekzosların glikolize girişi
6- Glukoneogenez
7- Glikojen metabolizması
8- Piruvat dehidrogenaz kompleksi ve Sitrik asit döngüsü
9- Yağ asitlerinin, trigliseritlerin sentezi ve yıkımı
10- Biyolojik oksidasyon
11- Solunum zinciri ve oksidatif fosforilasyon
12- Açlık ve tokluk durumu
13- Alkol metabolizması
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metabolizmaya genel bir bakışı izlemek
2- Metabolik yolların genel özelliklerini kavramak
3- Bioyoenejetikler hakkında bilgi edinmek
4- Glikojenin sentez ve yıkım reaksiyonlarını anlamak
5- yağ asitlerinin sentez ve oksidasyon yolunu anlamak
6- Oksidatif fosforilasyonu anlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 3 36
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 3 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 12 2 24
Toplam iş yükü     205
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel ve Klinik Biyokimya Editör:Prof.Dr.Hatice Paşaoğlu
Yardımcı Kaynaklar Marks''''Tıbbi Biyokimyanın Esasları-Klinik Yaklaşım Çev.Editörleri: Ramazan Amanvewrmez, Bahattin Avcı

Ders ile ilgili dosyalar