Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > TEZ ÇALIŞMASI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 4 Birinci düzey VDJ 814 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Programdaki bütün öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif yöntem
Dersin amacı Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Tez çalışmasının yürütüldüğü bir derstir

Dersin içeriği
1- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
2- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
3- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
4- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
5- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
6- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
7- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
8- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
9- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
10- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
11- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
12- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
13- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
14- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme
2- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
3- Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
4- Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme
5- Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme
6- Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 2 84
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 42 4 168
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 42 4 168
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 42 4 168
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile ilgili makale, derleme ve diğer yayınlar
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar