Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > UZMANLIK ALAN DERSİ V
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ V Birinci düzey BDY 855 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin ders dönemini tamamlamış, doktora yeterlilik sınavını başarmış ve tez konusu kabul edilmiş olması gerekir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe ŞAHİN, Prof. Dr. Betül ÇİÇEK, Doç. Dr. Nalan Hakime NOGAY, Yrd. Doç. Dr. Müge YILMAZ, Yrd. Doç. Dr. Neşe KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Tartışma, Öğrenci ile bireysel çalışma.
Dersin amacı Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili gerekli bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Tez dönemindeki doktora öğrencilerine verilen bireysel derstir

Dersin içeriği
1- Araştırma konusu seçiminde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2- Araştırma projesinin hazırlanması
3- Anket hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar
4- Etik kurul onayı ve kurum izinlerinin alınması
5- Verilerin denetlenmesi
6- Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması
7- İstatistiksel analizler
8- Ara sunum
9- Bilimsel araştırma ve yayın etiği
10- Araştırma raporu yazımı
11- Araştırma raporu yazımı
12- Araştırma raporu yazımı
13- Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
14- Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uygun bilimsel araştırma konusunun seçimi
2- Bilimsel araştırmanın planlanması
3- Araştırma verilerinin toplanması
4- Verilerin doğruluğunun denetlenmesi
5- Verilerin bilgisayara aktarılması
6- Uygun istatistiksel yöntem seçimi
7- Araştırma raporu yazımı
8- Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler
9- Bilimsel raporların sunumu
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 50 2 100
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış bütün ulusal ve uluslararası kitap ve dergiler.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış bütün ulusal ve uluslararası kitap ve dergiler.

Ders ile ilgili dosyalar