Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > YAZILI ANLATIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZILI ANLATIM Birinci düzey ÇDE212 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Çince, İngilizce, Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DEPING ZHANG
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Wang Yingjie
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin farklı cümle kalıplarını kullanarak kısa ve karışık cümleler yazması ve kısa metinler yazması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Dersin tanımı İkinci sınıf öğrencilerinin Çince cümle kurma becerisi kazanmalarını sağlamak için hazırlanmış iki kredilik bir derstir.

Dersin içeriği
1- 17.Ünite Bir hafta otelde kalmak.
2- 18.Ünite Hangzhou'ya seyahat.
3- Çince noktalama işaretleri.
4- Yazma alıştırmaları: İzin dilekçesi.
5- Yazma alıştırmaları: Dilekçeler 1
6- Yazma alıştırmaları: Dilekçeler 2
7- Yazma alıştırmaları: Mektuplar 1
8- Ara Sınav
9- Yazma alıştırmaları: Mektuplar 2
10- Yazma alıştırmaları: Başvuru mektupları 1
11- Yazma alıştırmaları: Başvuru mektupları 2
12- Yazma alıştırmaları: Teşekkür mektupları 1
13- Yazma alıştırmaları: Teşekkür mektupları 2
14- Genel Tekrar
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çince yazma becerisi kazandırır.
2- Öğrencilere öğrendiği kelimelerle diyaloglar, kompozisyonlar, metinler yazmasına yardımcı olur.
3- Resmi yazıların nasıl yazılacağını öğretir.
4- Çince noktalama işaretlerinin anlamlarını öğrenir.
5- Öğrenci yazı diline hakim olur
6- Öğrenci güzel yazı yazma yöntemlerini öğrenir.
7- Öğrenci güzel yazı yazma yeteneğine sahip olur.
8- Çince deyimler, atasözleri öğrenilir.
9- Bir kelimeyle birden fazla anlam ifade etme yeteneğine sahip olur.
10- Yazmayı sevdirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hanyu Xiezuo Jiaocheng, Kompozisyon Kitabı, Başlangıç, Pekin Dil Kültür Üniversitesi, 2000.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar