Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME Birinci düzey KİM487 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Mustafa Soylak
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Araştırma-Geliştirme faaliyetlerinin öğrencilere benimsetilmesi. Kimya ve Etik, Kariyer boyunca etik.
Dersin tanımı Araştırma-Geliştirme faaliyetlerinin temellerini anlamak, araştırma ve geliştirme faaliyetleri arasındaki bağı kurmak ve araştırma geliştirme faaliyetlerine yönelik araçları öğrenmektir. Bireylerin, firmaların, bilim insanlarının ve mühendislerin proje hazırlama ve projelerini planlamak için nelere ihtiyaç duyduklarını incelemek de diğer bir amaçtır. Derste ayrıca yönetimin fonksiyonları da tartışılacak ve araştırma geliştirme faaliyetleri ile bütünleştirilecektir. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk konularının tartışılması.

Dersin içeriği
1- ArGe''''nin tanımı, tarihçesi
2- Teknolojinin tanımı, çeşitleri, teknolojik yenilik ve inovasyon. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk
3- Teknolojinin tanımı, çeşitleri, teknolojik yenilik ve inovasyon. Kimya ve Etik, Kariyer boyunca etik.
4- Teknolojinin bilimsel temelleri-I
5- Teknolojinin bilimsel temelleri-II
6- Ülkemizde kamu ve özel sektörün ArGe yaklaşımları
7- Örnek olarak TUBITAK ve Enstitüleri
8- Dünyada kamu sektörün ArGe yaklaşımları, ülkelerdeki farklı modeller
9- Dünyada özel sektörün ArGe yaklaşımları, ülkelerdeki farklı modeller
10- Ulkemizde kamu ve özel sektör ArGe örnekleri
11- ArGe ve inovasyonda stratejik yaklaşım
12- Üretim Geliştirme (ÜrGE) nedir.
13- Dünyadan ÜrGe örnekleri
14- Ülkemizden ÜrGe örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar