Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (ikinci Öğretim) (y.l) > HERKES İÇİN SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HERKES İÇİN SPOR İkinci düzey SEC 120 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Özge MACİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin mesleki uygulamada gerekli olan uygun kurtarma, taşıma ve kaldırma uygulamalarının yapılabilmesi için kuvvet, sürat ve dayanıklılık özelliklerinin geliştirilmesi
Dersin tanımı Temel motorik özelliklerin geliştirilerek, yüzme-I, fitness ve trekking uygulamalarının yapılması

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı ve içeriği
2- Havuz kullanımı öğretimi, ısınma hareketlerinin öğrenimi ve suya alışma çalışmaları , Yüzme 1
3- Suya alışma çalışmaları, yüzüstü ve sırtüstü yıldız öğrenimi , Yüzme 1
4- Yüzüstü ve sırtüstü yıldız tekrarları ve torpido öğrenimi , Yüzme 1
5- Torpido tekrarı ve nefes çalışmaları başlangıcı, Yüzme 1
6- Nefes çalışmarı ve serbest yüzme ayak vuruşu öğrenimi, Yüzme 1
7- Ayak vuruşu çalışmaları ve torpido-ayak çalışmaları, Yüzme 1
8- Ara sınav
9- Genel yüzme eğitimi tekrarı, Yüzme 1
10- Kondisyon temel eğitimi
11- Güçlendirici temel cimnastik hareketleri
12- Güçlendirici temel cinmastik hareketleri geliştirilmesi
13- Kardiyovasküler antrenman çalışmaları
14- Genel tekrar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fiziki ve fizyolojik özelliklerini geliştirebilme
2- Fiziksel uygunluğu (fitness) koruyabilme
3- Su yüzeyinde kalabilme
4- Yüzme-basamaklama-1 becerisini kazanabilme
5- Spor ile sağlıklı yaşam ilişkisini kurabilme
6- Sporu yaşamın içine katma, günlük yaşam tarzı şekline dönüştürme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Swimming Fastest(Yüzme Tekniği ve antreman Programı Tasarımı İçin Referans)-Ernest W. Maglischo
Yardımcı Kaynaklar YÜZME TEKNİK TAKTİK KONDİSYON- ÜMİT URARTU -Futbolda Kondisyon Antrenmanı-J. Weineck

Ders ile ilgili dosyalar