Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (y.l) > INTRODUCTION TO ECONOMICS II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTRODUCTION TO ECONOMICS II İkinci düzey C-İKT104 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. RECEP ULUCAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu ders, istihdam, yatırım, para, toplam talep ve arz, milli gelir ve büyümenin makro teorilerini kapsamaktadır.
Dersin tanımı Temel kavramları anlatarak, öğrencileri hem iktisadi konularla ilgili tartışmalara katılım için hazırlamak hem de ileri düzeydeki iktisat dersleri için arka plan oluşturmak.

Dersin içeriği
1- Makroekonomik Çevre: İş Çevrimleri, İstihdam ve İşsizlik
2- Makroekonomik Çevre: Enflasyon, Ulusal-Milli Gelir Hesabı ve Ekonomik Etkinlik ve Büyümenin hesaplanması
3- Toplam Harcamalar: Toplam Talebin Bileşenleri
4- Toplam Harcamalar: Mal Piyasasında denge
5- Maliye Politikası
6- Para Politikası
7- Makro İktisadi Politikanın Mikro iktisadi Temelleri
8- Vize Sınavı
9- Makro İktisattaki İhtilaflar: Klasik Teori
10- Makro İktisattaki İhtilaflar: Keynezyen Teori
11- Makro İktisattaki İhtilaflar: Paracı Teori
12- Makro İktisattaki İhtilaflar: Yeni Klasikler ve Yeni Keynezyen Teori
13- Ekonomik Büyüme ve Kalkınma
14- Uluslararası Finans: Ödemeler Dengesi ve Ticaret ve Döviz Kurları
15- Uluslararası Finans: Döviz Arz ve Talebi ve Sabit ve Esnek Döviz Kurları
16- Dönem Sonu sınavı
17- Dönem Sonu sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Makro iktisadi analizlerle ilgili temel kavramları anlatır.
2- Bir ülkenin toplam talebini belirleyen unsurları çözümler.
3- Maliye ve para politikalarının temel düzeyde anlatır.
4- Makro İktisatta farklı politika yaklaşımlarını anlatır.
5- Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramlarını analiz eder.
6- Uluslararası ticareti temel düzeyde açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5- Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Byrns, T. Ralph, Gerald W. Stone, Macroeconomics, Sixth Edition, Harper-Collins College Publishers, New York, 1995. -Parkin, Michael, Macroeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar