Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ |
Üçüncü düzey |
RDE 302 |
|
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TAMARA TANASHEVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin zamanının ve enerjisinin içinde yaşadığı toplumun problemlerinin çözümünde kullanılmasının yanı sıra sosyal sorumluluk projelerinin her aşamasının titizlikle değerlendirilerek, öğrencinin ilerdeki yaşantısına katkı sağlayabilmektir. Sosyal sorumluluk projeleri öğrencilere projeler boyunca elde ettikleri kazanımları düşünmeleri, tecrübelerini ve bilgilerini diğer arkadaşlarıyla paylaşarak içselleştirmeleri konusunda fırsatlar sunmaktadır. Öğrenciler ilerde ihtiyaç duyacakları, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, etkili iletişim kurabilme takım halinde çalışma ve problem çözme becerilerini geliştirmektedirler.
Bu ders sonunda öğrencilerin, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilincini kazanmaları, iletişim becerilerini geliştirmeleri ve topluma katkı sağlayacak projeleri işbirliği içerisinde gerçekleştirmeleri amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Sosyal sorumluluk projelerinin önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
|
1- |
Ders içeriği ve DBP hakkında bilgi.
|
2- |
Dersin amacı ve hedefleri, sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi.
|
3- |
Planlama. Sosyal sorumluluk projelerinin çalışma planı.
|
4- |
Problem tespiti.
|
5- |
Sosyal Sorumluluk. Örnek projeler.
|
6- |
Proje konularının belirlenmesi ve projelerin hazırlanması.
|
7- |
Projenin yürütülmesi.
|
8- |
Projenin yürütülmesi.
|
9- |
Sınav değerlendirilmesi.
|
10- |
Projenin yürütülmesi.
|
11- |
Projenin yürütülmesi.
|
12- |
Proje çıktılarının değerlendirilmesi.
|
13- |
Proje çıktılarının değerlendirilmesi.
|
14- |
Projenin raporlandırılması.
|
15- |
Projenin raporlandırılması.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bireysel ve toplumsal sorumluluk bilinci kazanılır.
|
2- |
Lisans eğitiminde aldıkları bilgileri analiz edebilme ve toplum yararına kullanabilme bakış açısına sahip olunur.
|
3- |
Mesleki sorumluluk bilinci kazanılır.
|
4- |
İletişim becerileri geliştirilir.
|
5- |
Proje aşamaları öğrenilir.
|
6- |
Ekip çalışması yetkinliği kazanılır.
|
7- |
Poster ve sözlü sunum hazırlama bilgisine sahip olunur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
13
|
2
|
26
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2006
2. Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2007
3. Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2006
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://www.kurumsalsosyal.com/tr-TR/ana-sayfa/1.aspx 5. http://www.opet.com.tr/tarihesaygi/index.htl
|
|