Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > EĞİTSEL OYUNLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTSEL OYUNLAR Birinci düzey STS 208 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, problem çözme, beyin fırtınası, gözlem yöntemi
Dersin amacı Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek.
Dersin tanımı Oyun kavramı ve tanımı, oyunun tarihçesi, oyunun çocuklar için önemive çocuk gelişimine etkisi,oyun ortamı ve materyalleri,temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyunun spor eğitiminde kullanılması ve önemi ile öğretim ve öğrenileni pekiştirmek için oyun seçimi, oyun materyali hazırlama ve oynama,oyun aracılığıyla teknik ve taktik becerileri kazanma geliştirme.

Dersin içeriği
1- Oyun kavramı, tanımı ve tarihçesi / Isınmaya yönelik oyunlar
2- Oyunun çocuk gelişimine etkileri / Temel motorik beceri için oyunlar
3- Eğitsel oyunların yapısı ve özellikleri / Temel motorik beceri için oyunlar
4- Eğitsel oyunların sınıflandırılması / Sportif becerilerin öğretilmesine yönelik oyunlar
5- Eğitsel oyunların motorik özelliklerin gelişmesi üzerine etkisi / Sportif becerilerin öğretilmesine yönelik oyunlar
6- Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun / Sportif becerilerin öğretilmesine yönelik oyunlar
7- Oyunun planlanması ve oyunun seçimi / Sportif becerilerin pekiştirilmesilmesine yönelik oyunlar
8- Oyunun öğretimi yöntemleri
9- Sportif becerilerin pekiştirilmesine yönelik oyunlar
10- Oyunun yönetim / Sportif becerilerin pekiştirilmesilmesine yönelik oyunlar
11- Oyunun çeşitlendirilmesi / Sınıf içi oyunlar
12- Oyun liderliği ve kişisel özellikler / Oyun planlama ve oynatma
13- Eğitsel oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül / Oyun planlama ve oynatma
14- Eğitsel oyunların değerlendirilmesi / Materyal hazırlama
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spor eğitiminde yararlanılacak oyunları planlayabilme, değerlendirebilme, teknik ve taktik çalışmalar için oyun planlayabilme.
2- Eğitimde oyunun önemini kavrar.
3- Motor gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
4- Psikolojik gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
5- Sportif beceriye yönelik oyunlar hazırlar ve yönetir.
6- Antrenman altyapısı olarak oyun kavramını öğrenir ve uygular.
7- Rekabet kavramının doğru biçimde öğretilme yollarını öğrenir
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar HAZAR, Muhsin, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tutibay Yayınları,2000, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar