Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTSEL OYUNLAR |
Birinci düzey |
STS 208 |
Seçmeli |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze, problem çözme, beyin fırtınası, gözlem yöntemi
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Oyun kavramı ve tanımı, oyunun tarihçesi, oyunun çocuklar için önemive çocuk gelişimine etkisi,oyun ortamı ve materyalleri,temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyunun spor eğitiminde kullanılması ve önemi ile öğretim ve öğrenileni pekiştirmek için oyun seçimi, oyun materyali hazırlama ve oynama,oyun aracılığıyla teknik ve taktik becerileri kazanma geliştirme.
|
1- |
Oyun kavramı, tanımı ve tarihçesi / Isınmaya yönelik oyunlar
|
2- |
Oyunun çocuk gelişimine etkileri / Temel motorik beceri için oyunlar
|
3- |
Eğitsel oyunların yapısı ve özellikleri / Temel motorik beceri için oyunlar
|
4- |
Eğitsel oyunların sınıflandırılması / Sportif becerilerin öğretilmesine yönelik oyunlar
|
5- |
Eğitsel oyunların motorik özelliklerin gelişmesi üzerine etkisi / Sportif becerilerin öğretilmesine yönelik oyunlar
|
6- |
Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun / Sportif becerilerin öğretilmesine yönelik oyunlar
|
7- |
Oyunun planlanması ve oyunun seçimi / Sportif becerilerin pekiştirilmesilmesine yönelik oyunlar
|
8- |
Oyunun öğretimi yöntemleri
|
9- |
Sportif becerilerin pekiştirilmesine yönelik oyunlar
|
10- |
Oyunun yönetim / Sportif becerilerin pekiştirilmesilmesine yönelik oyunlar
|
11- |
Oyunun çeşitlendirilmesi / Sınıf içi oyunlar
|
12- |
Oyun liderliği ve kişisel özellikler / Oyun planlama ve oynatma
|
13- |
Eğitsel oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül / Oyun planlama ve oynatma
|
14- |
Eğitsel oyunların değerlendirilmesi / Materyal hazırlama
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Spor eğitiminde yararlanılacak oyunları planlayabilme, değerlendirebilme, teknik ve taktik çalışmalar için oyun planlayabilme.
|
2- |
Eğitimde oyunun önemini kavrar.
|
3- |
Motor gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
|
4- |
Psikolojik gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
|
5- |
Sportif beceriye yönelik oyunlar hazırlar ve yönetir.
|
6- |
Antrenman altyapısı olarak oyun kavramını öğrenir ve uygular.
|
7- |
Rekabet kavramının doğru biçimde öğretilme yollarını öğrenir
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
4
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
HAZAR, Muhsin, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tutibay Yayınları,2000, Ankara
|
|