Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TUR PLANLAMASI VE YÖNETİMİ |
Üçüncü düzey |
REH310 |
|
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI AYSİN ÖRNEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI AYSİN ÖRNEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin genel amacı; öğrencilerin başarılı bir tur operasyonu gerçekleştirmek için turun planlanması ve yürütülmesi aşamalarında gerekli donanıma sahip olmalarını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Tur Yönetimi Mesleği ve Tur Çeşitleri,Tur Yönetimi Personeli, Grupların Oluşumları ve Grup Çeşitleri, Tur Planlamasında Destinasyon Seçimi, Turistik Ürünü Oluşturan Öğeler,Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri ve Öğelerin Birleştirilmesi, Tur Maliyetlerinin Hesaplanması ve Paket Fiyatın Oluşumu, Tur Öncesi ve Tur Sırasında İzlenecek Yasal Prosedürler, Turun Gerçekleşmesi, Tur Yönetiminde Kullanılan Bazı Formlar, Tur Yönetimi ve Rehberlik Hizmetleri, Yönetim Fonksiyonları Açısından Tur Rehberinin Rolü, Katılımcıların Güvenliği
|
1- |
Tur Yönetimi Mesleği ve Tur Çeşitleri
|
2- |
Tur Yönetimi Personeli
|
3- |
Grupların Oluşumları ve Grup Çeşitleri
|
4- |
Tur Planlamasında Destinasyon Seçimi
|
5- |
Turistik Ürünü Oluşturan Öğeler ve Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri
|
6- |
Tur Operatörünün Satın Alma İşlemleri ve Öğelerin Birleştirilmesi
|
7- |
Tur Maliyetlerinin Hesaplanması
|
8- |
Tur Maliyetlerinin Hesaplanması ve Paket Fiyatın Oluşumu
|
9- |
Tur Öncesi ve Tur Sırasında İzlenecek Yasal Prosedürler
|
10- |
Turun Gerçekleşmesi
|
11- |
Tur Yönetiminde Kullanılan Bazı Formlar ve Belgeler
|
12- |
Tur Yönetimi ve Rehberlik Hizmetleri
|
13- |
Yönetim Fonksiyonları Açısından Turist Rehberinin Rolü
|
14- |
Katılımcıların Güvenliği ve Konuyla İlgili Mevzuat
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tur Yönetimi Mesleği ve Farklı Tur Çeşitlerini Tanımlar
|
2- |
Turistik Ürünü Oluşturan Öğeler ve Tur Operatörünün Satın Alma İşlemlerini Tanımlarayarak Anlatabilir
|
3- |
Paket Tur Fiyatının Oluşumu Hakkında Bilgi Sahibidir.
|
4- |
Tur Maliyetlerini Hesaplayabilir ve Farklı Fiyatlama Çeşitleri Hakkında Bilgi Sahibidir
|
5- |
Tur Yönetimi ve Tur Yönetiminde Rehberin Rolü Hakkında Bilgi Sahibidir.
|
6- |
Tur Yönetiminde Kullanılan Belgelerin Özelliklerini ve Hangi Durumlarda Kullanıldıklarını Bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
AHİPAŞAOĞLU, H. Suavi. Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2001.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BAHÇE, A. S. (2012), Tur Planlaması ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2498, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1469, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset, Eskişehir.
|
|