Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANABİLİM DALI SEMİNERİ |
İkinci düzey |
TAR 690 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ CAN DEVECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Tarih alanında bir konunun araştırılması, elde edilen bilgi ve değerlendirmelerin belirli teknik kurallara uyularak ortaya konulması tecrübesi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
TAR 690 ANABİLİM DALI SEMİNERİ
|
1- |
Bilimsel araştırma ve bilimsel yöntem metod edinme
|
2- |
Bilimsel araştırmanın Düzeyleri
|
3- |
Belgesel Gözlem
|
4- |
Bilimsel araştırma yaklaşımları
|
5- |
Bilimsel araştırmayla ilgili temel kavramlar
|
6- |
Bilimsel araştırmalarda geçerlik,güvenirlik ve bilimsel etik
|
7- |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları I
|
10- |
Bilimsel araştırmalarda veri toplama araçları II
|
11- |
bilimsel araştırmalarda nitel veri analizi ve yorumu
|
12- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama I
|
13- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama II
|
14- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak tarama III
|
15- |
Yarı Yıl Sonu sınavnı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
TARİHİ BİR KONUDA LİSANS ÜSTÜ ÇALIŞMA YAPABİLMEK
|
2- |
Tarihi konularda literatüre sahip olmak
|
3- |
Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek
|
4- |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemleri öğrenmek
|
5- |
Bilimsel araştırmalarda kaynak taramayı Öğrenmek
|
6- |
Tarihi Konularda Veri toplamayı öğrenmek
|
7- |
Bilim Dalına Ait Problemler hakkında bilgi sahibi olmak
|
8- |
Bilim Dalına uygun kaynaklara hakim olmak
|
9- |
Tarihi yazımı konusunda bilgi sahibi olmak
|
10- |
Biçimsel olarak yazım konusunu öğrenmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
|
|
2- |
Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
|
|
4- |
Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
|
|
5- |
Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
2
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
2
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1988 Zeki Velid Togan, Tarihte Usul, İstanbul 1950 Edward Hallett Carr, Tarih Nedir?, Çev. M. G. Göktürk, İstanbul 1994 Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 1995 Julien Freund, Beşeri Bilim Teorileri, Çev. B. Yediyıldız, Ankara 1991, Cihan Dura, Düşünme Araştırma, Yazma, Ekin Yayınları İstanbul 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|