Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇİZELGELEME |
Birinci düzey |
ENM 456 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SİNEM KULLUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
DERS MATERYALİ VE SUNUMLAR İLE ANLATIM
|
Dersin amacı
|
Çizelgeleme problemlerini tanımlama, formüle etme, karmaşıklığını belirleme ve çözme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Çizelgeleme modelleri ve özellikleri, tek, paralel ve çok makineli problemler için genel amaçlı çözüm yaklaşımları, dağıtım kuralları, dal sınır yöntemi, yerel arama yöntemleri, atölye çizelgeleme problemleri için yöntemler konularını kapsar.
|
1- |
Çizelgelemeye Giriş
|
2- |
Temel dağıtım kuralları ve karışık dağıtım kuralları
|
3- |
Tek makineli çizelgeleme problemleri için genel amaçlı çözüm yaklaşımları
|
4- |
Tek makineli çizelgeleme problemleri için genel amaçlı çözüm yaklaşımları
|
5- |
Tek makineli çizelgeleme problemlerinde dal sınır yaklaşımı
|
6- |
Paralel makineli çizelgeleme problemleri ve çözüm yaklaşımları
|
7- |
Paralel makineli çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları
|
8- |
Akış tipi çizelgeleme problemleri ve çözüm yaklaşımları
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Akış tipi çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları (Palmer Sezgiseli ve CDS Algoritması)
|
11- |
Akış tipi çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları (NEH Algoritması)
|
12- |
Atölye tipi çizelgeleme problemleri ve çözüm yaklaşımları (J2//Cmax Problemi için Çözüm Yaklaşımı, Aker Grafik Yönetim)
|
13- |
Atölye tipi çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları (SHIFTING BOTTLENECK (SB) ALGORİTMASI)
|
14- |
Metasezgisel yaklaşımlar ile çizelgeleme problemlerinin çözümü (Tabu Arama, Tavlama Benzetimi, Genetik Alagoritma)
|
15- |
Metasezgisel yaklaşımlar ile çizelgeleme problemlerinin çözümü (Tabu Arama, Tavlama Benzetimi, Genetik Alagoritma)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çizelgeleme problemlerinin sınıflandırmasına ilişkin bilgi sahibi olmak
|
2- |
Çizelgeleme probleminin çözümü için uygun model yaklaşımlarını belirleme ve uygulama kabiliyeti
|
3- |
Çizelgeleme performans ölçütleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
|
|
5- |
Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
|
|
6- |
Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
|
|
7- |
Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
|
|
8- |
Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
|
|
9- |
Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
|
|
10- |
Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
|
|
11- |
Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
1
|
4
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
83
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kenneth R. Baker, Introduction to Sequencing and Scheduling, Wiley,1974
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kenneth R. Baker, Dan Trietsch, Principles of Sequencing and Scheduling, Wiley, 2009
S. French, Sequencing and Scheduling: An Introduction to the Mathematics of the Job-Shop, Ellis Horwood Series, 1982
Peter Brucker, Scheduling Algorithms, Springer, 2001.
|
|