Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Ağiz ve Diş Sağliği > ÇİZELGELEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİZELGELEME Birinci düzey ENM 456 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SİNEM KULLUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli DERS MATERYALİ VE SUNUMLAR İLE ANLATIM
Dersin amacı Çizelgeleme problemlerini tanımlama, formüle etme, karmaşıklığını belirleme ve çözme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Çizelgeleme modelleri ve özellikleri, tek, paralel ve çok makineli problemler için genel amaçlı çözüm yaklaşımları, dağıtım kuralları, dal sınır yöntemi, yerel arama yöntemleri, atölye çizelgeleme problemleri için yöntemler konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Çizelgelemeye Giriş
2- Temel dağıtım kuralları ve karışık dağıtım kuralları
3- Tek makineli çizelgeleme problemleri için genel amaçlı çözüm yaklaşımları
4- Tek makineli çizelgeleme problemleri için genel amaçlı çözüm yaklaşımları
5- Tek makineli çizelgeleme problemlerinde dal sınır yaklaşımı
6- Paralel makineli çizelgeleme problemleri ve çözüm yaklaşımları
7- Paralel makineli çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları
8- Akış tipi çizelgeleme problemleri ve çözüm yaklaşımları
9- Arasınav
10- Akış tipi çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları (Palmer Sezgiseli ve CDS Algoritması)
11- Akış tipi çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları (NEH Algoritması)
12- Atölye tipi çizelgeleme problemleri ve çözüm yaklaşımları (J2//Cmax Problemi için Çözüm Yaklaşımı, Aker Grafik Yönetim)
13- Atölye tipi çizelgeleme problemleri için çözüm yaklaşımları (SHIFTING BOTTLENECK (SB) ALGORİTMASI)
14- Metasezgisel yaklaşımlar ile çizelgeleme problemlerinin çözümü (Tabu Arama, Tavlama Benzetimi, Genetik Alagoritma)
15- Metasezgisel yaklaşımlar ile çizelgeleme problemlerinin çözümü (Tabu Arama, Tavlama Benzetimi, Genetik Alagoritma)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çizelgeleme problemlerinin sınıflandırmasına ilişkin bilgi sahibi olmak
2- Çizelgeleme probleminin çözümü için uygun model yaklaşımlarını belirleme ve uygulama kabiliyeti
3- Çizelgeleme performans ölçütleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
5- Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
6- Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
7- Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
8- Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
9- Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
10- Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
11- Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kenneth R. Baker, Introduction to Sequencing and Scheduling, Wiley,1974
Yardımcı Kaynaklar Kenneth R. Baker, Dan Trietsch, Principles of Sequencing and Scheduling, Wiley, 2009 S. French, Sequencing and Scheduling: An Introduction to the Mathematics of the Job-Shop, Ellis Horwood Series, 1982 Peter Brucker, Scheduling Algorithms, Springer, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar