Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > BOTANİKTE PREPARASYON TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BOTANİKTE PREPARASYON TEKNİKLERİ İkinci düzey BİY 546 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Botanikte kullanılabilecek temel preparasyon tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesidir.
Dersin tanımı Temel yöntemler; fiksasyon, dehidrasyon, saydamlaştırma, parafine gömme metodu ve mikrotom bıçakları, parafinden kesit alma ve preparasyonu; boyalar, boyama yöntemleri, özel boyamalar, xylem ve sklerankima boyaması; maserasyon teknikleri; ışık ve elektron mikroskopları.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Fiksasyon teknikleri
3- Dehidrasyon
4- Saydamlaştırma
5- Saydamlaştırma
6- Maserasyon
7- Maserasyon
8- Parafine gömme metodu
9- Parafine gömme metodu
10- Parafine gömme metodu
11- Parafine gömme metodu
12- Parafine gömme metodu
13- Elektron mikroskopları
14- SEM preparasyonu ve SEM’de çalışma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fiksasyon, dehidrasyon, saydamlaştırma, parafine gömme metodu öğrenilecek.
2- Mikrotom bıçakları, parafinden kesit alma ve preparasyonu öğrenilecek.
3- Boyalar, boyama yöntemleri, özel boyamalar, xylem ve sklerankima boyaması öğrenilecek.
4- Maserasyon teknikleri öğrenilecek.
5- Işık ve elektron mikroskopları özellikleri öğrenilecek.
6- elektron mikroskopları özellikleri öğrenilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ozban, N. & Özmutlu, Ö., Mikropreparasyon Yöntemleri, İ.Ü. Basımevi, İstanbul, 1994.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar