Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sanat Tarihi > TÜRK ŞEHİRCİLİĞİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK ŞEHİRCİLİĞİ II Birinci düzey SNT426 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İSRAFİL MUTLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR.İSRAFİL MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Konya, Kayseri, Sivas, Erzurum, Divriği, Niğde, Diyarbakır, Tokat, Bursa, Edirne, İstanbul ve Amasya şehirlerinin kuruluşunu ve fiziksel gelişimini açıklamak.
Dersin tanımı Konya, Kayseri, Sivas, Erzurum, Divriği, Niğde, Diyarbakır, Tokat, Bursa, Edirne, İstanbul ve Amasya şehirlerinin kuruluşunun ve fiziksel gelişiminin açıklanması.

Dersin içeriği
1- Konya şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
2- Kayseri şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
3- Sivas şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
4- Erzurum şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
5- Divriği şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
6- Niğde şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
7- Diyarbakır şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
8- ARA SINAV
9- Tokat şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
10- Bursa şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
11- Edirne şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
12- İstanbul şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
13- Amasya şehrinin kuruluşu ve fiziki gelişimi
14- Genel değerlendirme
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ortaçağda Konya, Kayseri, Sivas, Erzurum, Divriği, Niğde, Diyarbakır, Tokat, Bursa, Edirne, İstanbul ve Amasya şehirlerinin hangi kent tipine dahil olduğunu listeler.
2- Konya, Kayseri, Sivas, Erzurum, Divriği, Niğde, Diyarbakır, Tokat, Bursa, Edirne, İstanbul ve Amasya şehirlerinin kuruluşunu ve ortaçağdaki fiziki gelişimlerini harita üzerinde açıklar.
3- Konya, Kayseri, Sivas, Erzurum, Divriği, Niğde, Diyarbakır, Tokat, Bursa, Edirne, İstanbul ve Amasya şehirlerinin ortaçağdaki fiziki gelişimlerine etki eden faktörleri sıralar.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
2- Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
3- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
4- Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
5- Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
6- Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
7- Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
8- Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
9- Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
10- Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
11- Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
12- Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
13- Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
14- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
15- İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
16- Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
17- Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
18- Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
19- Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
20- Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı M.Cezar, Anadolu Öncesi Türklerde Şehircilik ve Mimarlık, İstanbul 1977.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar