Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ ÇİNCE I |
İkinci düzey |
ÇDE503 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe ve Çince
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMİNE İMGE AZERTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Çin dilinin kökeni, yapısı dilbilgisel özellikleri üzerinde durularak Türkçe ile karşılaştırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sözcük ve sözcük grupları, kullanım yöntemleri, dilbilgisi özellikleri detaylı incelenir, Çince dilbilgisi ile ilgili makaleler araştırılıp tartışılır.
|
1- |
Çağdaş Çince tanımı, özellikleri, işlevi
|
2- |
Çağdaş Çincenin fonetiği
|
3- |
Çağdaş Çincenin imleri, doğuşu, özellikleri
|
4- |
Çince İmlerin yazım formları
|
5- |
Çince İmlerin yapısı
|
6- |
Çince İmlerin Türetme Yöntemleri
|
7- |
Çince İmlerin Kullanım Özellikleri
|
8- |
_
|
9- |
Çincede sözcük, biçimbirim tanım ve özellikleri
|
10- |
Çince sözcüklerin yapısı
|
11- |
Çince sözcüklerin anlamı, özelliği ve oluşumu
|
12- |
Çincede anlam ve anlambirimcik
|
13- |
"Yabancılara Çince Sözcüklerin Öğretimi" hakkında Çince makale inceleme
|
14- |
"Sonek Zi'nin Anlam Özellikleri" hakkında Çince makale inceleme
|
15- |
_
|
16- |
_
|
17- |
_
|
18- |
_
|
19- |
_
|
20- |
_
|
1- |
Çince İmlerin yapısını öğrenir.
|
2- |
Çince sözcüklerin yapısını öğrenir.
|
3- |
İmler ile sözcükler arasındaki farkları kavrar.
|
4- |
Çince ve Türkçe dilbilgisindeki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar.
|
5- |
_
|
6- |
_
|
7- |
_
|
8- |
_
|
9- |
_
|
10- |
_
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
|
|
3- |
Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
|
|
4- |
Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
|
5- |
Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
|
|
6- |
Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
7- |
Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
9- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
10- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
|
|
11- |
Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
12- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
10
|
4
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
6
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Huang Borong, Xiandai Hanyu (Shang-Xia), Gaodeng Jiaoyu Chubanshe, Beijing, 2011
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çince bilimsel makaleler
|
|