Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > ÇAĞDAŞ ÇİNCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ ÇİNCE I İkinci düzey ÇDE503 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe ve Çince
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çin dilinin kökeni, yapısı dilbilgisel özellikleri üzerinde durularak Türkçe ile karşılaştırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sözcük ve sözcük grupları, kullanım yöntemleri, dilbilgisi özellikleri detaylı incelenir, Çince dilbilgisi ile ilgili makaleler araştırılıp tartışılır.

Dersin içeriği
1- Çağdaş Çince tanımı, özellikleri, işlevi
2- Çağdaş Çincenin fonetiği
3- Çağdaş Çincenin imleri, doğuşu, özellikleri
4- Çince İmlerin yazım formları
5- Çince İmlerin yapısı
6- Çince İmlerin Türetme Yöntemleri
7- Çince İmlerin Kullanım Özellikleri
8- _
9- Çincede sözcük, biçimbirim tanım ve özellikleri
10- Çince sözcüklerin yapısı
11- Çince sözcüklerin anlamı, özelliği ve oluşumu
12- Çincede anlam ve anlambirimcik
13- "Yabancılara Çince Sözcüklerin Öğretimi" hakkında Çince makale inceleme
14- "Sonek Zi'nin Anlam Özellikleri" hakkında Çince makale inceleme
15- _
16- _
17- _
18- _
19- _
20- _

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çince İmlerin yapısını öğrenir.
2- Çince sözcüklerin yapısını öğrenir.
3- İmler ile sözcükler arasındaki farkları kavrar.
4- Çince ve Türkçe dilbilgisindeki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar.
5- _
6- _
7- _
8- _
9- _
10- _

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Huang Borong, Xiandai Hanyu (Shang-Xia), Gaodeng Jiaoyu Chubanshe, Beijing, 2011
Yardımcı Kaynaklar Çince bilimsel makaleler

Ders ile ilgili dosyalar