Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > ÇAĞDAŞ ÇİNCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ ÇİNCE I Birinci düzey ÇDE503 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe ve Çince
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMİNE İMGE AZERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çin dilinin kökeni, yapısı dilbilgisel özellikleri üzerinde durularak Türkçe ile karşılaştırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sözcük ve sözcük grupları, kullanım yöntemleri, dilbilgisi özellikleri detaylı incelenir, Çince dilbilgisi ile ilgili makaleler araştırılıp tartışılır.

Dersin içeriği
1- Çağdaş Çince tanımı, özellikleri, işlevi
2- Çağdaş Çincenin fonetiği
3- Çağdaş Çincenin imleri, doğuşu, özellikleri
4- Çince İmlerin yazım formları
5- Çince İmlerin yapısı
6- Çince İmlerin Türetme Yöntemleri
7- Çince İmlerin Kullanım Özellikleri
8- _
9- Çincede sözcük, biçimbirim tanım ve özellikleri
10- Çince sözcüklerin yapısı
11- Çince sözcüklerin anlamı, özelliği ve oluşumu
12- Çincede anlam ve anlambirimcik
13- "Yabancılara Çince Sözcüklerin Öğretimi" hakkında Çince makale inceleme
14- "Sonek Zi'nin Anlam Özellikleri" hakkında Çince makale inceleme
15- _
16- _
17- _
18- _
19- _
20- _

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çince İmlerin yapısını öğrenir.
2- Çince sözcüklerin yapısını öğrenir.
3- İmler ile sözcükler arasındaki farkları kavrar.
4- Çince ve Türkçe dilbilgisindeki benzerlikleri ve farklılıkları kavrar.
5- _
6- _
7- _
8- _
9- _
10- _

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Huang Borong, Xiandai Hanyu (Shang-Xia), Gaodeng Jiaoyu Chubanshe, Beijing, 2011
Yardımcı Kaynaklar Çince bilimsel makaleler

Ders ile ilgili dosyalar