Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi öğretim programı ile ilgili kuramsal yapıyı açıklar.
2) Oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar planlar.
3) Ders planı hazırlar ve uygular.
4) Ölçme araçları hazırlar ve uygular.
5) Oyunu tanımlar ve sınıflandırır.
6) Oyun ve genel özelliklerini açıklar.
7) Örnek oyunlar yaratır ve uygular.
|
Dersin tanımı
|
İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi
|
1- |
Oyunla tanışma ve oyun kavramı üzerine tartışma
|
2- |
Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı
|
3- |
Oyun kavramı, oyunun önemi ve oyun öğretiminin amacı, oyun seçimi ve öğretimi, ilköğretim oyunları
|
4- |
Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı ve temel unsurları
|
5- |
Herhangi bir ders planında oyun nasıl kullanılır, işlevi nedir?
|
6- |
Sınıflara göre kazanımlar
|
7- |
Öğretim yöntemleri. Ölçme ve değerlendirme.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması
|
10- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
11- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
12- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
13- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi öğretim programı ile ilgili kuramsal yapıyı açıklar.
|
2- |
Öğretmenin sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrar.
|
3- |
Dersin amaçlarını kavrar ve öğretim programını tanır.
|
4- |
Oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar planlar.
|
5- |
Örnek oyunlar yaratır ve uygular.
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
6
|
36
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
6
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Huizinga, Johan .(2010) Oynayan insan. Ayrıntı Yayınları
Topkaya, İ. (2013). İlkokullarda (1-4.sınıf) Oyun ve Fiziki etkinlikler dersi öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
|
|