Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi öğretim programı ile ilgili kuramsal yapıyı açıklar.
2) Oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar planlar.
3) Ders planı hazırlar ve uygular.
4) Ölçme araçları hazırlar ve uygular.
5) Oyunu tanımlar ve sınıflandırır.
6) Oyun ve genel özelliklerini açıklar.
7) Örnek oyunlar yaratır ve uygular.
|
Dersin tanımı
|
İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi
|
1- |
Oyunla tanışma ve oyun kavramı üzerine tartışma
|
2- |
Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı
|
3- |
Oyun kavramı, oyunun önemi ve oyun öğretiminin amacı, oyun seçimi ve öğretimi, ilköğretim oyunları
|
4- |
Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı ve temel unsurları
|
5- |
Herhangi bir ders planında oyun nasıl kullanılır, işlevi nedir?
|
6- |
Sınıflara göre kazanımlar
|
7- |
Öğretim yöntemleri. Ölçme ve değerlendirme.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması
|
10- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
11- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
12- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
13- |
Öğrenciler tarafından bulunan yeni oyunların öğrenciler tarafından oynatılması. Oyunun oynatılma ve ders planı ölçütlerine uygunluğu açısından tartışılması.
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi öğretim programı ile ilgili kuramsal yapıyı açıklar.
|
2- |
Öğretmenin sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrar.
|
3- |
Dersin amaçlarını kavrar ve öğretim programını tanır.
|
4- |
Oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar planlar.
|
5- |
Örnek oyunlar yaratır ve uygular.
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
6
|
36
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
6
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Huizinga, Johan .(2010) Oynayan insan. Ayrıntı Yayınları
Topkaya, İ. (2013). İlkokullarda (1-4.sınıf) Oyun ve Fiziki etkinlikler dersi öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
|
|