Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
ÜLKEMİZDE YAŞANMASI MUHTEMEL AFETLERE KARŞI HAZIRLIKLI OLMAK VE AFETLERDE YAPILACAK/YAPILMAASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
|
Dersin tanımı
|
SEÇMELİ DERS
|
1- |
AFET
Deprem, Sel, Yangın, Çığ, Toprak Kayması, Fırtına, Yanardağ Patlaması, Taşımacılık ve Ulaşım Kazaları.
|
2- |
ARAMA-KURTARMA TEMEL BİLGİLERİ
AFET Arama Kurtarma
Genel Arama Kurtarma ( Arazide kayıp arama )
|
3- |
ARAMA KURTARMAYA GİRİŞ
Arama Nedir?, Kurtarma Nedir?, Arama Kurtarma Ekip Yapısı ve Görevleri, Ekibin Kişisel ve Teknik Malzemeleri Hakkında Bilgi ve Tanıtım, Ekip içi iletişim ve davranışlar (Ekip Psikolojisi),
|
4- |
ARAMA VE KURTARMA EĞİTİMİ
Arama Stratejileri ve Çeşitleri,
Kurtarma Stratejileri ve Safhaları,
Olay, İhbar,
Göreve Giriş ve Çıkış,
İstihbarat ve Keşif,
Alan Güvenliği,
|
5- |
TEMEL AFET BİLİNCİ
Türkiye’deki Afet Yönetiminin Gelişimi,
Temel Bilgi ve Kavramlar,
Afet ve Acil Durumlar,
Afet ve Acil Durum Planları,
Afetlere Hazırlık,
Ekiplerin kurulması ve görevleri
|
6- |
ENKAZDA ÇALIŞMA PRENSİPLERİ (PROFESYONEL EKİP ÖRNEKLEMELERİ İLE)
Olay Yeri Giriş Teknikleri, Arama ve Dinleme Evreleri, Tahkimat ve Destek Malzemeleri, Kurtarma Evresi, İşaretleme Teknikleri, Rapor ve Formlar.
|
7- |
PLANLAMA
Harita Kullanımı, Telsiz Kullanımı, GPS Kullanımı, Diğer yardımcı donanımlar.
|
8- |
VİZE SINAVI
|
9- |
KURTARMADA KULLLANILAN İPLER ve DÜĞÜMLER
Kurtarmada Kullanılan İpler(Çeşitleri, Kullanım Alanları, Dayanımları, Kurtarmada Kullanılan Düğümler (Hareketli ve Hareketsiz Düğümler).
|
10- |
AFETLERDE TEMEL İLKYARDIM BİLGİLENDİRMESİ
Hasta-Yaralı Taşıma Usulleri, Sedye ile Taşıma Bağlama Usulleri,
|
11- |
AFET PSİKOLOJİSİ ve PSİKOLOJİK İLKYARDIM
Afet Psikolojisi ve Aşamaları,
Kazazede ve Ekip Psikolojisi,
Psikolojik İlkyardım,
Psikolojik Destek Prensipleri.
|
12- |
YANGIN TEMEL EĞİTİMİ VE YANGIN SÖNDÜRÜCÜ KULLANMA BECERİSİ
Yangın Bilgisi,
Yangın Çeşitleri,
Yangın Söndürmede Kullanacak Kaynaklar ve Usuller,
Yangın Söndürme Cihazları ve Çeşitleri,
Yangın Tüpünün Kullanılması (Uygulamalı)
|
13- |
UYGULAMA
|
14- |
UYGULAMA
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
AFET ÇEŞİTLERİ
|
2- |
AFET E HAZIRLIKLI OLMA
|
3- |
AFET ESNASINDA YAPILACAKLAR
|
4- |
AFET YÖNETİMİ
|
5- |
AFET SONRASI TEMEL ÇALIŞMALAR
|
6- |
ARAMA KURTARMA
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|