Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE KULLANIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE KULLANIMI Birinci düzey TB106 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET SAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı UZMAN DR. MEHMET KIŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Laboratuvarda;teorik ve uygulamalı.
Dersin amacı Fakülte ve yüksek okullarda bilinmesi gereken Bilgisayar kullanımını öğretmek.
Dersin tanımı Windows'un office uygulamaları, Word ,Excel,Paint,Power point kullanımı.

Dersin içeriği
1- GENEL BİLGİLER, BİLGİSAYARIN TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE TEKNOLOJİSİ.
2- BİLGİSAYARIN TEMEL KAVRAMLARI VE İŞLEYİŞİ.
3- BİLGİSAYARIN DONANIM YAPISI VE YAZILIM KAVRAMLARI
4- DONANIM BİRİMLERİNİN GÖREVLERİ
5- MICROSOFT WINDOWS XP, MASAÜSTÜ NÜN KULLANIMI
6- PENCERELER VE İLETİŞİM KUTULARI, KISAYOL KULLANIMI,GENEL WINDOWS İŞLEMLERİ.
7- MICROSOFT WORD, DOSYA VE KLASÖR İŞLEMLERİ. METİN VE TABLO İŞLEMLERİ.
8- ÇİZİMLERLE ÇALIŞMA, SAYFA BİÇİMLENDİRME.
9- SINAV
10- MICROSOFT EXCEL, ÇALIŞMA SAYFASI VE HÜCRELERİ TANIMA, VERİ GİRİŞİ.
11- TEMEL MATEMATİKSEL İŞLEMLER, FORMÜL OLUŞTURMA.
12- HÜCRE BİÇİMLENDİRME, GRAFİK OLUŞTURMA VE ÇIKTI ALABİLME.
13- MICROSOFT POWERPOİNT, İŞLEYİŞ VE AMAÇLARI.
14- SLAYTLAR OLUŞTURMA VE SUNU HAZIRLAYABİLME.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yaşamın içinde, bilgisayar kullanımının önemi anlatıldı.
2- Bilgisayar Programlama dillerinden kısaca bahsedildi.
3- Windows un office uygulamaları.
4- Word uygulamaları
5- Excell çeşitli alanlarda program yaptırıldı.
6- Powerpoint uygulamalarından her tür ve alanda sunular hazırlatıldı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilgisayar ve İnternet, Akademisyen yayınları,HASAN ÇEBİ BAL, 10. Baskı
Yardımcı Kaynaklar Bilgisayar kullanımı ile ilgili tüm İnternet siteleri.

Ders ile ilgili dosyalar