Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SANATSAL ŞUBE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANATSAL ŞUBE Birinci düzey SER 401.2 Zorunlu 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SER302.2-SANATSAL ŞUBE
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulamalı Atölye
Dersin amacı
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- KİŞİSEL SERGİ HAZIRLIĞI VE BEKLENTİLER HK. BİLGİLENDİRME - (Hazırbulunuşluk Anket uygulaması) Kişisel sergi planlamasına dair bilgilendirme. Artistbook örneklerinin aktarımı. Soyutlama ve anlatımcılık üzerinden kişisel yönelimlerin belirlenmesi. Eskiz, sergi teması ve kullanılabilecek teknik önerilerin öğrenciye bildirilmesi.
2- KİŞİSEL SERGİ HAZIRLIĞI VE BEKLENTİLER HK. BİLGİLENDİRME - Öğrencilerin yapmış olduğu eskiz, tema ve teknik önerilerin incelenmesi, Artistbook üzerinden kritik verilmesi ve gerekli yönlendirmelerin yapılması.
3- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine başlanması.
4- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Artistbook süreç kontrolü ve kritiği, seramik formların teknik olarak değerlendirilmesi, renk, astar, sır kullanımının kararlaştırılması.
5- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Renk, astar, sır gibi teknik seçeneklerin denemeleri ve kullanımına karar verilmesi.
6- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Pişirim seçeneklerinin değerlendirilmesi. Artistbook süreç kontrolü ve kritiği.
7- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
8- VİZE HAFTASI - En az 3 adet çalışmanın tamamlanmış olması ve Artistbook kritiği ile süreç değerlendirme, sergi isminin belirlenmesi.
9- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Yapılan vize değerlendirmesi sonrası yapılan değişiklikler var ise bilgilendirme yapılması, sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
10- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
11- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
12- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi. Artistbook süreç kontrolü ve kritiği. Sergileme yönteminin belirlenmesi ve netleştirilmesi.
13- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sergi çalışmalarının üretimine devam edilmesi.
14- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - Sırlama - Fırınlama
15- SERGİ ÇALIŞMALARININ ÜRETİMİ VE KRİTİKLER - En az 6 adet çalışmanın tamamlanmış olması, atölye temizliği ve komisyon için sunum hazırlığı, son değerlendirmelerin tüm atölye olarak değerlendirilmesi.
16- FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi.
17- FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi.
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kendi sanatsal kimliğini yansıtan bir sergi teması belirler ve bu doğrultuda bir konsept geliştirir.
2- Artistbook hazırlayarak sergi sürecini kavramsal ve teknik açıdan belgeler.
3- Seçtiği sanatsal teknikleri ve malzemeleri bilinçli bir şekilde kullanarak eserlerini üretir.
4- Sanatsal eleştiri ve geri bildirim mekanizmalarını kullanarak çalışmalarını geliştirir.
5- Sergi düzeni ve sunum tekniklerini planlayarak mekâna uygun bir yerleştirme tasarlar.
6- Serginin görsel kimliğini destekleyen afiş, metin ve dijital içerikleri hazırlar.
7- Sergisini profesyonel bir şekilde sunarak izleyici ile etkileşim kurar ve sanat pratiğini ifade eder.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 8 120
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 3 18
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     258
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar