Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
Üçüncü düzey |
VDJ 600 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Dersin veriliş şekli
|
Pratik
|
Dersin amacı
|
Alanında, güncel bir konunun araştırmalar doğrultusunda uygun formatta hazırlama, anlatabilme sunma yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Alanı ile ilgili bir konunun seminer olarak hazırlanması ve sunumudur.
|
1- |
Araştırma Konusunun Seçimi.
|
2- |
Araştırmanın Planlanması.
|
3- |
Seminer ve tez çalışmasında dikkat edilecek hususlar.
|
4- |
Bilgiye erişim yöntemleri
|
5- |
Örnek makalelerin incelenmesi.
|
6- |
Örnek makalelerin incelenmesi.
|
7- |
Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
|
8- |
Farklı dillerdeki makaleleri okuma ve çeviri teknikleri
|
9- |
Literatür taraması teknikleri
|
10- |
Literatür taraması teknikleri
|
11- |
Bilimsel makale yazım teknikleri
|
12- |
Bilimsel makale yazım teknikleri
|
13- |
Seminer sunumu teknikleri
|
14- |
Seminer sunumu teknikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Seminer ve tez çalışmasında dikkat edilecek hususlar
|
2- |
Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
|
3- |
Farklı dillerdeki makaleleri okuma ve çeviri teknikleri
|
4- |
Literatür taraması teknikleri
|
5- |
Bilimsel makale yazım teknikleri
|
6- |
Seminer sunumu teknikleri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Araştırma ve Yayım İlkeleri, Prof. Dr. Erol ALAÇAM
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri, Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR, Doç. Dr. Hüseyin GÜL, Doç. Dr. Ata AKÇİL
|
|