Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey VDJ 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. TAYFUR BEKYÜREK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Alanında, güncel bir konunun araştırmalar doğrultusunda uygun formatta hazırlama, anlatabilme sunma yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır.
Dersin tanımı Alanı ile ilgili bir konunun seminer olarak hazırlanması ve sunumudur.

Dersin içeriği
1- Araştırma Konusunun Seçimi.
2- Araştırmanın Planlanması.
3- Seminer ve tez çalışmasında dikkat edilecek hususlar.
4- Bilgiye erişim yöntemleri
5- Örnek makalelerin incelenmesi.
6- Örnek makalelerin incelenmesi.
7- Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
8- Farklı dillerdeki makaleleri okuma ve çeviri teknikleri
9- Literatür taraması teknikleri
10- Literatür taraması teknikleri
11- Bilimsel makale yazım teknikleri
12- Bilimsel makale yazım teknikleri
13- Seminer sunumu teknikleri
14- Seminer sunumu teknikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seminer ve tez çalışmasında dikkat edilecek hususlar
2- Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
3- Farklı dillerdeki makaleleri okuma ve çeviri teknikleri
4- Literatür taraması teknikleri
5- Bilimsel makale yazım teknikleri
6- Seminer sunumu teknikleri
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Araştırma ve Yayım İlkeleri, Prof. Dr. Erol ALAÇAM
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri, Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR, Doç. Dr. Hüseyin GÜL, Doç. Dr. Ata AKÇİL

Ders ile ilgili dosyalar