Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA Birinci düzey GZM 217 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOKTUR.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin veriliş şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin amacı TARIMSAL YAPILARIN TANIMI, TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE UNSURLARI VE ÖNEMİ, HAYVAN BARINAKLARININ PLANLAMA İLKELERİ, SÜT SIĞIRCILIĞI AHIR PLANLAMA, BESİ SIGIRCILIĞI AHIR PLANLAMA, KÜÇÜKBAŞ HAYVAN AĞILLARI, KÜMESLER VE TEMEL SULAMA BİLGİLERİNİ ÖĞRETMEKTİR.
Dersin tanımı BU DERS ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ ÜNVANINI ALACAK OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TARIMSAL YAPILARIN PLANLAMA VE UYGULAMA İLKELERİNİ ANLATMAKTA VE TEMEL SULAMA ve DRENAJ BİLGİLERİNİ KAPSAMAKTADIR.

Dersin içeriği
1- TARIMSAL YAPILARIN TANIMI
2- TARIMSAL YAPILARIN FONKSİYONLARI
3- ÇEVRE KAVRAMI VE PSİKOMETRİK KART KULLANIMI
4- TARIMSAL YAPILARDA İÇ NEM, SICAKLIK DENGESİ SAĞLAMA PROBLEMLERİ
5- BÜYÜKBAŞ HAYVAN BARINAKLARI PLANLAMA İLKELERİ
6- SÜT SIĞIRCILIĞI, BESİ SIGIRCILIĞI AHIRLARI
7- KÜÇÜKBAŞ HAYVAN BARINAKLARI PLANLAMA İLKELRİ
8- KÜMESLERİN PLANLANMASI
9- DÜNYA VE ÜLKEMİZ TOPRAK SU KAYNAKLARI
10- SULAMANIN ÖNEMİ, YÖNTEMLERİ
11- DRENAJ BİLİMİNİN ÖNEMİ VE YÖNTEMLERİ
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TARIMSAL YAPILARIN ÖZELLİKLERİNİ KAVRAR
2- ÇEVRENİN HAYVANSAL ÜRETİMDEKİ ÖNEMİNİ BİLİR
3- BÜYÜKBAŞ HAYVAN BARINAKLARINDAKİ UNSURLARI PLANLAYABİLİR
4- KÜÇÜKBAŞ HAYVAN BARINAKLARINDAKİ UNSURLARI PLANLAYABİLİR
5- KÜMESLERİN PLANLAMASINI YAPABİLİR.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TARIMSAL YAPILAR
Yardımcı Kaynaklar TARIMSAL YAPILARIN PLANLANMASI

Ders ile ilgili dosyalar