Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği(yl.yabanci Dil) > ENZİM TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENZİM TEKNOLOJİSİ İkinci düzey GDM 634 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Kimya ve Biyokimya
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunumlar
Dersin amacı Bilim insanları her geçen gün enzimlerin önemini ortaya koyan çalışmalar yapmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere üretim ve bazı biyokimyasal analizleri de kapsayacak şekilde enzim teknolojisinin temellerini öğretmektir.
Dersin tanımı Enzimler hayatın birçok alanında önemli rol oynamaktadırlar. Bu yüzden, öğrenciler enzimlerin hayatımızdaki önemli kullanım alanlarını (yediğimiz yemekte, giydiğimiz kıyafetlerde, hatta otomobillerimi için üretilen benzinde) öğrenmek için bu dersi almalıdır. Enzimler ayrıca enerji tüketimi ve çevre kirliliği için de öenmlidir.

Dersin içeriği
1- Enzim teknolojisinin genel tanıtımı
2- Enzim Teknolojisine Bakış ve Enzimler Kullanımı
3- Enzimlerdeki Temel Tanımlar
4- Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
5- Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
6- Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
7- Enzimlerin özellikleri ve kinetiği I
8- Enzimlerin özellikleri ve kinetiği II
9- Genel Bakış
10- Öğrenci sunumu
11- Öğrenci sunumu
12- Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
13- Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
14- Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enzimler ilk zamanlarda itibaren hayatın birçok yönünde önemli bir rol oynamıştır
2- Mikrobiyal Enzim Teknolojisinin Enzimlerin ve Ekonomik Değerlerin Kullanılmasının Avantaj ve Dezavantajları
3- Mikrobiyal enzim üretimi ve enzim üretimi ve saflaştırılması ile ilgili bilim
4- Enzimoloji ile ilgili tanımlar ve enzimlerin genel özellikleri:
5- Enzimlerin isimlendirilmesi, enzim eylem mekanizması ve Michaelis-Menten Denklemi:
6- İnceleme ve sınavlar
7- Lineweaver-Burke Plot enziminin hız ölçümünde ikinci yöntem ve enzim aktivitelerini etkileyen faktörler
8- Enzim aktivitesinin düzenlenmesi
9- Homeostaz ve hormonların sınıflandırılması
10- Hormon Üretiminin Hormon Düzeylerinin Düzenlenmesi ile İlişkisi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 10 5 50
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 10 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uluslararası literatür ve merkez kütüphaneye yönlendirme şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası literatür ve merkez kütüphaneye yönlendirme şeklindedir.

Ders ile ilgili dosyalar