Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > BİLİM, TEKNOLOJİ VE MÜHENDİSLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM, TEKNOLOJİ VE MÜHENDİSLİK Üçüncü düzey MS 498 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ YUSUF TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğrt. Üyesi YUSUF TEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilim, teknoloji, mühendislik ve her birinin birbirleri ile etkileşimini içeren temel bilgilerin öğretilmesi ve de etik, ahlak, mühendislik etiği konularında öğrencilerin bilgilendirilmesidir.
Dersin tanımı Bilim nedir? Bilim tarihine kısa bir bakış. Bilimsel yöntemin kapsam ve sınırları. Bilim ve araştırma; deneme, yanılma ve geliştirme. Mühendislik nedir? Mühendislik ve teknolojinin kısa tarihi. Mühendislik eğitiminde akreditasyon. Etik, ahlak ve mühendislik etiği, Yükseköğretim Kurumları Etik Davranış İlkeleri. 21.yüzyılda mühendislik eğitimi.

Dersin içeriği
1- Bilgi, bilim, felsefe ve bilimsel düşünce.
2- Bilimin özellikleri ve kısa tarihi.
3- Teknoloji ve teknolojinin tarihsel gelişimi.
4- Bilim ve teknolojinin etkileşimi.
5- Bilim ve teknolojinin toplumsal etkileri.
6- Teknoloji transferi ve çeşitleri.
7- Bilimsel araştırma geliştirme met odları ve sınırları.
8- Mühendis ve mühendislik.
9- Mühendislik eğitiminin tarihçesi.
10- Mühendislik ve teknolojinin tarihsel yüzü.
11- Akreditasyon , ABET ve MÜDEK.
12- Etik, ahlak ve mühendislik etiği.
13- Yükseköğretim Kurumları Etik Davranış İlkeleri.
14- Mühendislik eğitiminin değerlendirilmesi ve 21. yüzyıl mühendislik eğitimi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim teknoloji ve mühendislik terimlerinin detaylı bir şekilde açıklanması
2- Bilim teknoloji ve mühendislik kavramlarının birbirleriyle ilişkilerinin incelenmesi
3- Bilim ve teknolojinin toplumlar üzerindeki etkilerinin araştırılması.
4- Toplumsal fayda sağlamak için mühendislik etiğinin içselleştirilmesi.
5- 21. yüzyıl mühendislik eğitimindeki değişikliklere hazır olunması.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar - C. Yıldırım., “Bilim Felsefesi”, Remzi Kitabevi, Yedinci basım, 2000. - J.L. Adams.,”Bir Mühendisin Dünyası”, Tübitak Yayınları, 1991. - Ş. Ural.,”Bilim Tarihi”, Kırk Ambar Yayınları, İkinci basım, 1998. - M. Arslan, ‘İş ve Meslek Ahlakı ‘Siyasal Kitabevi, 3.Baskı, 2012. - Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları,TÜBA Yayınlar, Mayıs 2002. - Yükseköğretim Kurumları Etik Davranış İlkeleri, YÖK web Sayfası

Ders ile ilgili dosyalar