Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > AMERİKAN EDEBİYATI - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AMERİKAN EDEBİYATI - II İkinci düzey ELIT216 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL ATEŞCİ KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN AHMET İPŞİRLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Amerikan Edebiyatı ve Kültürü ile ilgili öğrenci farkındalığını arttırmak. Öğrencilere değişik edebi formları ve kültürleri inceleme becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı Amerikan Edebiyatı I dersinin devamı olarak, bu ülke edebiyatının 1850-1950 arası önemli tarihi olaylarının ve eserlerinin incelenemlesi.

Dersin içeriği
1- The Celebrated Jumping Frog of Calaveras County by Mark Twain To Build a Fire by Jack London
2- Chief Joseph I Will Fight No More Forever Nonfiction Corn Tassel Let Us Examine the Facts Nonfiction
3- Kate Chopin The Story of an Hour Short story Willa Cather A Wagner Matinée Short story
4- Modern age , Ezra Pound, T. S. Eliot, William Carlos Williams
5- F Scott Fitzgerald The Bridal Party Short story
6- Ernest Hemingway In Another Country Short story Robert Frost Mending Wall Poem
7- James Weldon Johnson My City Poem Constance Johnson A Place to Be Free Magazine article Zora Neale Hurston from Dust Tracks on a Road Nonfiction
8- Vize
9- Claude McKay If We Must Die Poem The Tropics in New York Poem Langston Hughes I, Too Poem The Negro Speaks of Rivers Poem Arna Bontemps A black man talks of reaping Poem Countee Cullen Any Human to Another Poem
10- E B White The Second Tree from the Corner Short story Pablo Neruda Ode to My Socks Poem
11- John Steinbeck Breakfast Short story
12- William Faulkner A Rose for Emily Short story Address upon Receiving the Nobel Prize for Literature Nonfiction
13- Ralph Ellison February Nonfiction
14- James Baldwin The Rockpile Short story
15- Final
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Amerikan edebiyatı ve tarihi ile ilgili öğrenci bilgisini arttırmak.
2- Edebi inceleme becerilerini geliştirmek.
3- Farklı tarihi ve edebi gelişmelerin anlaşılmasını sağlamak.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçilen metinler.
Yardımcı Kaynaklar The Norton Anthology of American Literature, 8th Edition

Ders ile ilgili dosyalar