Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > AMERİKAN EDEBİYATI - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AMERİKAN EDEBİYATI - II Birinci düzey ELIT216 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL ATEŞCİ KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN AHMET İPŞİRLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Amerikan Edebiyatı ve Kültürü ile ilgili öğrenci farkındalığını arttırmak. Öğrencilere değişik edebi formları ve kültürleri inceleme becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı Amerikan Edebiyatı I dersinin devamı olarak, bu ülke edebiyatının 1850-1950 arası önemli tarihi olaylarının ve eserlerinin incelenemlesi.

Dersin içeriği
1- The Celebrated Jumping Frog of Calaveras County by Mark Twain To Build a Fire by Jack London
2- Chief Joseph I Will Fight No More Forever Nonfiction Corn Tassel Let Us Examine the Facts Nonfiction
3- Kate Chopin The Story of an Hour Short story Willa Cather A Wagner Matinée Short story
4- Modern age , Ezra Pound, T. S. Eliot, William Carlos Williams
5- F Scott Fitzgerald The Bridal Party Short story
6- Ernest Hemingway In Another Country Short story Robert Frost Mending Wall Poem
7- James Weldon Johnson My City Poem Constance Johnson A Place to Be Free Magazine article Zora Neale Hurston from Dust Tracks on a Road Nonfiction
8- Vize
9- Claude McKay If We Must Die Poem The Tropics in New York Poem Langston Hughes I, Too Poem The Negro Speaks of Rivers Poem Arna Bontemps A black man talks of reaping Poem Countee Cullen Any Human to Another Poem
10- E B White The Second Tree from the Corner Short story Pablo Neruda Ode to My Socks Poem
11- John Steinbeck Breakfast Short story
12- William Faulkner A Rose for Emily Short story Address upon Receiving the Nobel Prize for Literature Nonfiction
13- Ralph Ellison February Nonfiction
14- James Baldwin The Rockpile Short story
15- Final
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Amerikan edebiyatı ve tarihi ile ilgili öğrenci bilgisini arttırmak.
2- Edebi inceleme becerilerini geliştirmek.
3- Farklı tarihi ve edebi gelişmelerin anlaşılmasını sağlamak.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçilen metinler.
Yardımcı Kaynaklar The Norton Anthology of American Literature, 8th Edition

Ders ile ilgili dosyalar