Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI I Üçüncü düzey BDY 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez önerisinin enstitü yönetim kurulundan geçmiş olması gerekmektedir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ARMAĞAN AYTUĞ YÜRÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Betül Çiçek, Doç. Dr. Nalan Hakime Noğay, Yard. Doç. Dr. Müge Yılmaz, Yard. Doç. Dr. Neşe Kaya
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine hazırladıkları tez konusu ile ilgili temel bilgilerler vermektir.
Dersin tanımı Öğrencinin tezi ile ilgi konularda bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Literatür tarama
2- Literatür tarama
3- Literatür tarama
4- Literatür tarama
5- Tez konusunda temel bilgiler
6- Tez konusunda temel bilgiler
7- Tez konusunda temel bilgiler
8- Tez konusunda temel bilgiler
9- Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
10- Tez çalışması ile ilgili analizlerin (biyokimyasal, istatistiksel) uygulanması
11- Tez çalışması ile ilgili analizlerin (biyokimyasal, istatistiksel) uygulanması
12- Tez çalışması ile ilgili analizlerin (biyokimyasal, istatistiksel) uygulanması
13- Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
14- Tezin yazılması hakkında temel bilgiler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Besin, beslenme ve diyetetik ile ilişkili güncel konularda yapılan makale, derleme, tez vb inceleyerek bireysel araştırmaları planlama ve yürütebilme.
2- Araştırma hipotezi ve araştırma sorularını oluşturabilme.
3- Kütüphaneyi ve interneti kullanarak literatür araştırması yapabilme.
4- Araştırma raporlarını ve makaleleri okuyup, yorumlayabilme.
5- İstatistiksel yöntemleri uygulayabilme.
6- Anlaşılır ve etkili bir şekilde araştırma proje önerisi yazabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3- Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 14 7 98
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 7 98
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 6 84
Laboratuvar 14 6 84
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 7 98
Toplam iş yükü     624
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış bütün ulusal ve uluslararası kitap ve dergiler.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar