Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Görkem EKEBAŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Sindirim sistemi hastalıklarına ilişkin mikroskobik uygulamalar yapılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Sindirim sistemi hastalıklarına ilişkin mikroskobik uygulamalar yapılacağı derstir
|
1- |
Ağız boşluğu, gelişim anomalileri ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
2- |
Yangılar, Yüzeysel stomatitisler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
3- |
Veziküler stomatitisler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
4- |
Eroziv ve ülseratif stomatitisler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
5- |
Derin stomatitisler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
6- |
Diş ve dental dokular ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
7- |
Tonsiller,tükrük bezleri hastalıkları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
8- |
Özefagus, ön mideler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
9- |
Mide ve abomazum ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
10- |
Mide torsiyonları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
11- |
Bağırsak ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
12- |
Bağırsak bakteriyel hastalıkları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
13- |
Bağırsak viral hastalıkları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
14- |
Bağırsak paraziter hastalıkları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sindirim sistemi hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Sindirim sistemi hastalıklarında meydana gelen morfolojik değişiklikler hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Patoloji, Milli Ü., Hazıroğlu R. (2000). 1. cilt medipres, Ankara. Veteriner Patoloji, Milli Ü., Hazıroğlu R. (2000). 2. cilt medipres, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
K.V.F. Jubb, P. C.Kennedy, N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 1. 4th edition. Academic Pres Inc. K.V.F. Jubb, P. C.Kennedy. N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 2. 4th edition. Academic Pres Inc. K.V.F. Jubb, P. C. Kennedy,N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 3. 4thedition. Academic Pres Inc.
|
|