Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZYOLOJİ |
Birinci düzey |
SEC104 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR. GÖR. TUBA ÖZKUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
interaktif, Öğretim Elemanı sunumu
|
Dersin amacı
|
Fizyolojik sistemler ve fizyolojik mekanizmalar hakkında öğrenciyi bilgilendirmek
|
Dersin tanımı
|
İnsan fizyolojisi, canlılığın sağlıklı bir şekilde devam ettirilmesi için hücre, doku, organ , sistem bazında fonksiyonları, işleyiş mekanizmaları, kontrol mekanizmaları ele alan bilim dalıdır
|
1- |
Fizyolojiye Giriş, Kontrol sistemleri
|
2- |
Hücre Fizyolojisi, Zar Potansiyelleri
|
3- |
Sinir Sistemi Fizyolojisi
|
4- |
Kas Fizyolojisi
|
5- |
Kan fizyolojisi, Pıhtılaşma
|
6- |
Kalp Fizyolojisi
|
7- |
Dolaşım Fizyolojisi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Solunum ve Sindirim Sistemi Fizyolojisi
|
10- |
Endokrin Sistem Fizyolojisi
|
11- |
Üriner Sistem Fizyolojisi, Vücut Sıvıları
|
12- |
Üreme Sitemi Fizyolojisi
|
13- |
Duyu Fizyolojisi
|
14- |
Metabolizma ve Vücut Isısının Düzenlenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fizyoloji tanımını, vücudun kontrol sistemleri ve homeostaz konusunu öğrenmek
|
2- |
Hücrenin yapısını, zar potansiyelleri, zardan geçiş yöntemleri konusunda temel bilgileri edinmek
|
3- |
Santral Sinir Sistemi, Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi konularını öğrenmek
|
4- |
Kas dokusunu ve uyarılabilme kasılabilme gibi özelliklerini öğrenmek
|
5- |
Kan ve elemanlarını, fonksiyonlarını öğrenmek
|
6- |
Kalp ve damarların yapısını öğrenmek, dolaşım kinetiğini kavramak
|
7- |
Solunumun mekaniği kavramak
|
8- |
Sindirim sistemi fonksiyonlarını kavramak
|
9- |
Endokrin kontrolu anlamak
|
10- |
Böbrek, Vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlamak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
|
2- |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
|
|
3- |
Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
|
|
4- |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
|
|
5- |
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
6- |
Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
|
|
7- |
Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
|
|
8- |
Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
|
|
9- |
Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
|
|
10- |
Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
|
|
11- |
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
|
|
12- |
Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
|
|
14- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
|
|
16- |
Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
|
|
17- |
Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
|
|
18- |
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel fizyoloji. Aydoğan, Süer, dursun, gölgeli, Aşcıoğlu, Çoksevim, Dolu, Medikal kitapevi, 2012
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tıbbi fizyoloji Guyton ve Hall, Nobel tıp Kitapevi, 2013
|
|