Ön koşul dersleri
|
Program Geliştirme dersini almış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü sunum
|
Dersin amacı
|
İlk- ve ortaöğretim programlarını hedef, içerik, eğitim durumu ve değerlendirme boyutları, eksik ve hatalı kısımlarını bulabilme, eleştirme ve yeni öneriler sunma yeterlikleri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
249/5000
İlköğretim ve orta öğretim müfredatlarının, hangi dersin, öğrenme-öğretme sürecinin kullanılacağı ve ilk ve orta öğretim okullarında öğretilen derslerde hangi değerlendirme süreçlerinin kullanılacağı konusunda bilgi içeren bir bildiri olduğu ifade edilmektedir.
|
1- |
Dersin hedeflerini açıklama ve tanışma
|
2- |
İlköğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme
|
3- |
Güncel İlköğretim programının hedeflerini inceleme
|
4- |
Güncel İlköğretim programının içeriğini inceleme
|
5- |
Güncel İlköğretim programının öğretme ve öğrenme süreçlerini inceleme
|
6- |
Güncel İlköğretim programının değerlendirme etkinliklerini inceleme
|
7- |
Güncel İlköğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Ortaöğretim programlarının genel tanıtımı ve bölümleri hakkında bilgi verme
|
10- |
Güncel Ortaöğretim programının hedeflerini inceleme
|
11- |
Güncel Ortaöğretim programının içeriğini inceleme
|
12- |
Güncel Ortaöğretim programının öğretme ve öğrenme süreçlerini inceleme
|
13- |
Güncel Ortaöğretim programının değerlendirme etkinliklerini inceleme
|
14- |
Güncel Ortaöğretim programının eksikleri üzerine tartışma, eleştirebilme, öneriler sunma
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlköğretim programlarının tarihini ve içeriğini tanır.
|
2- |
Güncel ilköğretim programının hedeflerini ve kazanımlarını açıklar.
|
3- |
Güncel ilköğretim programının içeriği hakkında bilgi verebilir.
|
4- |
Güncel ilköğretim programındaki öğretme öğrenme süreçleri ve araç gereçleri hakkında bilgi verir.
|
5- |
Güncel ilköğretim programındaki değerlendirme etkinlikleri hakkında bilgi verir.
|
6- |
Ortaöğretim programlarının tarihini ve içeriğini tanır.
|
7- |
Güncel Ortaöğretim programının hedeflerini ve kazanımlarını açıklar.
|
8- |
Güncel Ortaöğretim programının içeriği hakkında bilgi verebilir.
|
9- |
Güncel Ortaöğretim programındaki öğretme öğrenme süreçleri ve araç gereçleri hakkında bilgi verir.
|
10- |
Güncel Ortaöğretim programındaki değerlendirme etkinlikleri hakkında bilgi verir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
2- |
Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
|
|
3- |
Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
|
|
4- |
Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
|
|
5- |
Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
|
|
6- |
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
|
|
7- |
Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
|
|
8- |
Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
|
|
9- |
Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
|
|
10- |
İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
4
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Primary and secondary education programs
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Program evaluation resources
|
|