Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK ÖĞRETİMİ II |
Birinci düzey |
SÖP 304 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ASENA AYVAZ CAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders yüz yüze yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına ilkokul matematik dersi öğretim programını tanıtmak, matematik öğretiminde kullanabilecekleri kuram, yaklaşım, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermek ve uygulamalarla (ilgili kazanımlara yönelik öğretme-öğrenme etkinlikleri geliştirme ve değerlendirme) kariyerlerine ilişkin perspektif oluşturmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, veri yönetimi, tablo ve grafikler, matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
|
1- |
Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler
|
2- |
Ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler
|
3- |
İlkokul matematik dersi programındaki sayılar ve işlemler öğrenme alanına ait ilgili kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
4- |
Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi
|
5- |
İlkokul matematik dersi programındaki geometri öğrenme alanına ait kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
6- |
İlkokul matematik dersi programındaki geometri öğrenme alanına ait kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
7- |
İlkokul matematik dersi programındaki geometri öğrenme alanına ait kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
8- |
Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi
|
9- |
Boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız,
|
10- |
Ara Sınav
|
11- |
İlkokul matematik dersi programındaki ölçme öğrenme alanına ait kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
12- |
İlkokul matematik dersi programındaki ölçme öğrenme alanına ait kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
13- |
Veri yönetimi, tablo ve grafikler
|
14- |
İlkokul matematik dersi programındaki veri işleme öğrenme alanına ait kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri
|
15- |
Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri
|
16- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geometri öğrenme alanındaki konuların öğretimine ilişkin etkinlik planları geliştirir ve uygular.
|
2- |
Ölçme öğrenme alanındaki konuların öğretimine ilişkin etkinlik planları geliştirir ve uygular.
|
3- |
Veri işleme öğrenme alanındaki konuların öğretimine ilişkin etkinlik planları geliştirir ve uygular.
|
4- |
İlkokul matematik eğitiminde uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini uygular.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
12
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altun, M. (2012). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları. Baykul, Y. (2014). İlkokulda matematik öğretimi. Pegem Akademi, Ankara. Olkun, S. & Toluk, Z. (2003). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Anı Yayıncılık, Ankara. Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013) İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
MEB (2018). İlkokul Matematik Dersi (1-4. Sınıflar) Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf MEB Ders Kitapları: http://www.eba.gov.tr/
|
|