Ön koşul dersleri
|
Tekstil Araştırmalarında Sayısal Görüntü İşleme I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BEKİR YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Bekir Yıldırım
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Bekir Yıldırım
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Tekstil mühendisliği araştırmlarında kullanılan sayısal görüntü işleme metotlarının uygulamaları ve örnekler
|
Dersin tanımı
|
Tekstil materyallerinin incelenmesinde kullanılan sayısal görüntü işleme yöntemleri. Tekstil yapılarının (lif, iplik, dokuma, örme kumaş, dokusuz yüzeyler) özelliklerine bağlı olarak görüntü iyileştirme, bölütleme ve sınıflandırma metotlarının kullanımı. Bu metotların bilgisayarda uygulanabilmesi
|
1- |
Tekstil Mühendisliğinde kullanılan sayısal görüntü işleme uygulamalarına giriş
|
2- |
Görüntü işleme uygulamaları (Lifler)
|
3- |
Görüntü işleme uygulamaları (İplikler)
|
4- |
Görüntü işleme uygulamaları (Dokuma kumaşlar)
|
5- |
Görüntü işleme uygulamaları (Örme kumaşlar)
|
6- |
Görüntü işleme uygulamaları (Dokusuz yüzeyler)
|
7- |
Görüntü işleme uygulamaları (Kalite kontrol)
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Görüntü İşleme yönteminde kullanılan yaklaşımları anlamak
|
2- |
Görüntü işleme için gerekli matematik metotlara hakim olmak ve kullanabilmek
|
3- |
Görüntü iyileştirme yapabilmek
|
4- |
Görüntü işleme yöntemi ile Tekstil Mühendisliği problemlerine yaklaşımları değerlendirmek
|
5- |
Görüntü işleme yöntemi için kullanılacak programlama yaklaşımlarını tanımak
|
6- |
Görüntü işleme yönteminin güncel uygulamalarda kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
Tekstil araştırmalarında kullanılan görüntü işleme yöntemleri için bilgisayar programları hazırlayabilmek
|
8- |
Tekstil araştırmaların görüntü işleme yöntemi ile çözülebilecek sorunları tanımlayabilmek
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Digital Image Processing , R.C.Gonzalez , R.E.Woods, Addison-Wesley Pub. Company, 1992 (Textbook)
Digital Image Processing , W.K.Pratt, John Wiley&Sons Inc, 1991 Fundamentals of Digital Image Processing A Practical Approach with Examples in Matlab, C. Solomon, T. Breckon, 2011, John Wiley & Sons, Ltd
|
|