Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > BİYOSENSÖR TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOSENSÖR TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI İkinci düzey BMM 530 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET ÇAĞRI SOYLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. MEHMET ÇAĞRI SOYLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri (haftada 3 saat)
Dersin amacı Biyolojik algılama için kullanılan biyosensörleri, kullanım yer ve türlerini, çeşitlerini ve biyosensör platformlarında kullanılan teknolojileri anlayabilmek ve bu yöntem ve teknolojileri kullanabilecek teşhiş metotları geliştirebilme yetisi kazanmak.
Dersin tanımı Biyolojik algılama, biyosensörlerin kullanım yer ve türleri, biyosensör platformları ve bu platformların kullanıldığı teknolojiler, biyosensör teknolojilerini uygulama metotları geliştirmek.

Dersin içeriği
1- Biyosensörlerin genel kapsamı
2- Dönüştürücü ve Algılayıcı
3- Biyosensör platformları
4- Biyosensör platformları
5- Biyosensör uygulama alanları
6- Biyosensör uygulama alanları
7- Elektro-kimyasal biyosensörler
8- Elektro-kimyasal biyosensörler
9- Optik biyosensörler
10- Piezoelektrik biyosensörler
11- Piezoelektrik biyosensörler
12- Örnek teşhis problemleri ve uygun yaklaşımlar, proje çalışması
13- Örnek teşhis problemleri ve uygun yaklaşımlar, proje çalışması
14- Örnek teşhis problemleri ve uygun yaklaşımlar, proje çalışması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyosensör ve çalışması prensibi hakkında bilgi sahibi olmak.
2- Dönüştürücü ve algıyacı hakkında ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3- Biyosensör platformlarını detaylı şekilde öğrenmek.
4- Biyosensör uygulama alan ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
5- Örnek teşhis problemlerine yakın bir bakış açısı kazanmak.
6- Örnek bir problem üzerinden farklı biyosensör yaklaşımları geliştirebilecek deneyime sahip olmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 9 10 90
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ajit Sadana and Neeti Sadana, Handbook of Biosensors and Biosensor Kinetics, 2011 Elsevier.
Yardımcı Kaynaklar Donald G. Buerk, Biosensors: Theory and Applications, 1995 CRC Press.

Ders ile ilgili dosyalar