Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > TARIM MAKİNALARI İŞLETMECİLİĞİNDE OPTİMİZASYON MODELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIM MAKİNALARI İŞLETMECİLİĞİNDE OPTİMİZASYON MODELLERİ İkinci düzey BSM512 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri, Ödev ve Projeler
Dersin amacı Öğrencilere işletme ve bölge düzeylerinde tarımsal mekanizasyon planlanması, geliştirilmesi ve gerçekleştirilmesi çalışmaları için gerekli teknik ve yönetim becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Tarım makinaları işletme kapasitelerinin belirlenmesi, tarım makinalarının seçim ve kullanım modellerinin tesbiti, modele ilişkin problemin çözüm tekniklerinin belirlenmesi, Tarımsal işletmelere uygun makina sistemlerinin seçimi, sistemlerin işletimi, uygulanması ve organizasyonunun yapılması

Dersin içeriği
1- Dersin tanımı, tanışma ve ders hakkında genel bilgiler
2- Tarımsal mekanizasyon ve önemi
3- Tarımsal mekanizasyon planlaması kavramı ve teknikleri
4- Sistem analizinin tarımsal planlamada yeri
5- Doğrusal programlama modeli ve kullanımı
6- Bir işletme örneğinde doğrusal programlama modelinin kullanımı
7- Bir tarımsal işletmenin makina ihtiyacının planlanması ve örnek çözümler
8- Ara sınav
9- Optimum ürün deseninin belirlenmesinde mekanizasyon maliyetleri
10- Dinamik programlama
11- En kısa yol yöntemi
12- Çalışılabilir zaman kavramı
13- Enerji esasına dayalı traktör-makina seçimi
14- Genel değerlendirme
15- Dönem sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarımsal mekanizasyon planlaması kavramı ve tekniklerinin öğrenilmesi
2- Sistem analizinin tarımsal planlamadaki yeri ve öneminin kavranması
3- Doğrusal programlama modeli ve tarımsal üretimde uygulanmasının öğrenilmesi
4- Tarımsal işletmenin makina ihtiyacının planlanması ve örnek çözümlerle kavranması
5- Optimum ürün desenini ve mekanizasyon maliyetlerini hesaplamayı öğrenme
6- Çalışılabilir zamana bağlı olarak mak makina ve traktör kapasitelerinin hesaplayabilme bilgisi kazandırma
7- Enerji esasına dayalı traktör-makina seçimini yapabilme esas ve ölçütlerinin öğrenilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 4 5 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 10 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- EVCİM, H.Ü., TARIMSAL MEKANİZASYON İŞLETMECİLİĞİ VE PLANLAMASI VERİ TABANI, EÜZF Yay.no. 495 2- EVCİM, H.Ü., SINDIR, K.O., BİR İŞLETME ÖRNEĞİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ MEKANİZASYON PLANLAMASI (MESLEKİ UYGULAMALAR), EÜZF Yay.No. Ders Notları 34 3- HUNT, D., FARM POWER & MACHINERY MANAGEMENT. Iowa State Univ.Press, Iowa, 1968.
Yardımcı Kaynaklar 1-ASAE Data: ASAE D497.2 MAR94, AGRICULTURAL MACHINERY MANAGEMENT DATA, ASAE Standards 1995, p.335-342 2- ASAE Engineering Practice: ASAE EP496.2 MAR94, AGRICULTURAL MACHINERY MANAGEMENT, ASAE Standards 1995, p.329-334 3. 3- WITNEY, B., CHOOSING & USING FARM MACHINES. Longman Scientific & Technical, London, 1988. (ISBN 0 582 45600 2)

Ders ile ilgili dosyalar