Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf Dersleri, Ödev ve Projeler
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere işletme ve bölge düzeylerinde tarımsal mekanizasyon planlanması, geliştirilmesi ve gerçekleştirilmesi çalışmaları için gerekli teknik ve yönetim becerileri kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tarım makinaları işletme kapasitelerinin belirlenmesi, tarım makinalarının seçim ve kullanım modellerinin tesbiti, modele ilişkin problemin çözüm tekniklerinin belirlenmesi, Tarımsal işletmelere uygun makina sistemlerinin seçimi, sistemlerin işletimi, uygulanması ve organizasyonunun yapılması
|
1- |
Dersin tanımı, tanışma ve ders hakkında genel bilgiler
|
2- |
Tarımsal mekanizasyon ve önemi
|
3- |
Tarımsal mekanizasyon planlaması kavramı ve teknikleri
|
4- |
Sistem analizinin tarımsal planlamada yeri
|
5- |
Doğrusal programlama modeli ve kullanımı
|
6- |
Bir işletme örneğinde doğrusal programlama modelinin kullanımı
|
7- |
Bir tarımsal işletmenin makina ihtiyacının planlanması ve örnek çözümler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Optimum ürün deseninin belirlenmesinde mekanizasyon maliyetleri
|
10- |
Dinamik programlama
|
11- |
En kısa yol yöntemi
|
12- |
Çalışılabilir zaman kavramı
|
13- |
Enerji esasına dayalı traktör-makina seçimi
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
Dönem sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarımsal mekanizasyon planlaması kavramı ve tekniklerinin öğrenilmesi
|
2- |
Sistem analizinin tarımsal planlamadaki yeri ve öneminin kavranması
|
3- |
Doğrusal programlama modeli ve tarımsal üretimde uygulanmasının öğrenilmesi
|
4- |
Tarımsal işletmenin makina ihtiyacının planlanması ve örnek çözümlerle kavranması
|
5- |
Optimum ürün desenini ve mekanizasyon maliyetlerini hesaplamayı öğrenme
|
6- |
Çalışılabilir zamana bağlı olarak mak makina ve traktör kapasitelerinin hesaplayabilme bilgisi kazandırma
|
7- |
Enerji esasına dayalı traktör-makina seçimini yapabilme esas ve ölçütlerinin öğrenilmesi
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
3
|
36
|
Ödevler
|
4
|
5
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
5
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
10
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
10
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1- EVCİM, H.Ü., TARIMSAL MEKANİZASYON İŞLETMECİLİĞİ VE PLANLAMASI VERİ TABANI, EÜZF Yay.no. 495
2- EVCİM, H.Ü., SINDIR, K.O., BİR İŞLETME ÖRNEĞİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ MEKANİZASYON PLANLAMASI (MESLEKİ UYGULAMALAR), EÜZF Yay.No. Ders Notları 34 3- HUNT, D., FARM POWER & MACHINERY MANAGEMENT. Iowa State Univ.Press, Iowa, 1968.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-ASAE Data: ASAE D497.2 MAR94, AGRICULTURAL MACHINERY MANAGEMENT DATA, ASAE Standards 1995, p.335-342
2- ASAE Engineering Practice: ASAE EP496.2 MAR94, AGRICULTURAL MACHINERY MANAGEMENT, ASAE Standards 1995, p.329-334 3.
3- WITNEY, B., CHOOSING & USING FARM MACHINES. Longman Scientific & Technical, London, 1988. (ISBN 0 582 45600 2)
|
|