Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (doktora) > ELECTROCHEMICAL METHODS II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELECTROCHEMICAL METHODS II Üçüncü düzey CHEM-522 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşulsuz
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Türkçe
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu dersin amacı elektrokimyasal metotlarla ilgili detaylı bilgi vermektir
Dersin tanımı Butler-Volmer modeli,sabit potansiyel metotları, potansiyel tarama metotları,kontrollü akım teknikleri ve elektrokimyasal impedans spektroskopisi metodu

Dersin içeriği
1- elektrot reaksiyonunun esasları
2- Butler-Volmer elektrot reaksiyon kinetiği modeli
3- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı I: denge şartları
4- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı II: akım-aşırı potansiyel eşitliği
5- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı III: akım-aşırı potansiyel eşitliğinin değişik şekilleri
6- Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı IV: kütle aktarımının etkisi
7- sabit potansiyel metotları
8- arasınav
9- potansiyel tarama metotları
10- potansiyel tarama metotları (devam)
11- potansiyel tarama metotları (devam)
12- kontrollü akım teknikleri
13- kontrollü akım teknikleri (devam)
14- elektrokimyasal impedans spektroskopisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- elektrot reaksiyonunun esasları
2- Butler-Volmer elektrot reaksiyon kinetiği modeli
3- sabit potansiyel tekniği
4- potansiyel tarama metotları
5- akım kontrollü metotlar
6- elektrokimyasal impedans spektroskopisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 2 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     163
AKTS     6.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Allen J. bard and Larry R. Faulkner, Electrochemical Methods: Fundamentals and Applications, John Wiley and Sons Inc., 2001 USA
Yardımcı Kaynaklar Southampton Electrochemistry Group, Instrumental Methods in Electrochemistry, Ellis Horwood Limited, 1985 Chichester, UK

Ders ile ilgili dosyalar