Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELECTROCHEMICAL METHODS II |
İkinci düzey |
CHEM-522 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ön koşulsuz
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞABAN PATAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Türkçe
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı elektrokimyasal metotlarla ilgili detaylı bilgi vermektir
|
Dersin tanımı
|
Butler-Volmer modeli,sabit potansiyel metotları, potansiyel tarama metotları,kontrollü akım teknikleri ve elektrokimyasal impedans spektroskopisi metodu
|
1- |
elektrot reaksiyonunun esasları
|
2- |
Butler-Volmer elektrot reaksiyon kinetiği modeli
|
3- |
Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı I: denge şartları
|
4- |
Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı II: akım-aşırı potansiyel eşitliği
|
5- |
Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı III: akım-aşırı potansiyel eşitliğinin değişik şekilleri
|
6- |
Butler-Volmer modelinin bir basamaklı ve tek elektronlu tepkimelere uygulanışı IV: kütle aktarımının etkisi
|
7- |
sabit potansiyel metotları
|
8- |
arasınav
|
9- |
potansiyel tarama metotları
|
10- |
potansiyel tarama metotları (devam)
|
11- |
potansiyel tarama metotları (devam)
|
12- |
kontrollü akım teknikleri
|
13- |
kontrollü akım teknikleri (devam)
|
14- |
elektrokimyasal impedans spektroskopisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
elektrot reaksiyonunun esasları
|
2- |
Butler-Volmer elektrot reaksiyon kinetiği modeli
|
3- |
sabit potansiyel tekniği
|
4- |
potansiyel tarama metotları
|
5- |
akım kontrollü metotlar
|
6- |
elektrokimyasal impedans spektroskopisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
12
|
2
|
24
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
13
|
2
|
26
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
163
|
AKTS
|
|
|
6.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Allen J. bard and Larry R. Faulkner, Electrochemical Methods: Fundamentals and Applications, John Wiley and Sons Inc., 2001 USA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Southampton Electrochemistry Group, Instrumental Methods in Electrochemistry, Ellis Horwood Limited, 1985 Chichester, UK
|
|