Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (y.l) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ İkinci düzey TEA 535 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyesi tarafından anlatma yöntemi ve öğrenciler tarafından yapılan araştırmalarla gerçekleştirilmektedir.
Dersin amacı Bilimsel araştırma yapma bilgi ve deneyimi kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma yöntemleri süreci, aşamaları, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak verildiği bu derste öğrenciler araştırma yaparak süreci tanırlar.

Dersin içeriği
1- Bilimsel bilgi ve bilmenin yolları
2- Bilimsel araştırma yöntemleri: Nicel ve nitel paradigma
3- Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin mukayesesi
4- Nicel araştırma desenleri
5- Nicel araştırma yöntemlerinde araştırma sorusu
6- Nicel araştırmalarda evren ve örenklem
7- Veri toplama araçları
8- Veri toplama araçları oluşturma örnekler
9- Veri girişi ve analizi
10- Veri girişi ve analizi
11- Proje sunumu
12- Proje sunumu
13- Proje sunumu
14- Proje sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma bilgi ve birikimi edinme
2- Yayın yapma, araştırma yapma deneyimi kazandırma
3- Yayın yaparak ürünler ortaya koyma.
4- Araştırma projesi hazırlama.
5- Etik ilkelere dikkat etme.
6- Akademik yayınları inceleme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5- Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Büyüköztürk, Ş. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, .Pegama Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Tanrıöğen, A. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemkeri, Anı yayınları

Ders ile ilgili dosyalar