Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Tarihsel süreç boyunca birbirleri ile sürekli etkileşim halinde olan Çin, Japonya, Kore medeniyetlerinin ‘Doğu Asya’ coğrafi tanımlaması içerisinde 19. yüzyıla kadar olan bireysel ve etkileşimli tarihi süreci ele alınarak ortak paydalar ortaya çıkarılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, Antik çağlardan günümüze Doğu Asya''daki siyasi, entelektüel ve kültürel dönüşümlere bir giriş niteliğindedir. Genellikle Doğu Asya olarak adlandırılan bu bölgede meydana gelen değişiklikleri incelemek için tarih, siyaset bilimi, antropoloji ve uluslararası ilişkiler disiplinlerinden kaynaklardan yararlanılacaktır. Bu ders boyunca Doğu Asya''yı bir birlik olarak düşünmenin neden ve ne ölçüde mantıklı olduğu incelenecektir.. Farklı zamanlarda, bölgenin Konfüçyüsçülük ve Çin yazı sistemi, haraç sistemi, ticaret, Budizm ve diğer birçok faktör gibi farklı özelliklere dayalı olarak birleştiği görülmüştür. Bu yönlerin her biri incelenecek ve bu bölgede insanların kendi kimliklerini nasıl kavradıkları anlaşılmaya çalışılacaktır.
|
1- |
Doğu Asya nedir? Doğu Asya Medeniyetinin Kökleri
|
2- |
Biçimlendirici Dönem: Klasikler Çağı
|
3- |
Çok Ulusluluk Çağı
|
4- |
Büyük Tang’ın Doğu Asya’ya Etkisi
|
5- |
Toplumun Yaratılması: Çin, Japonya, Kore (7. – 8. Yüzyıllar)
|
6- |
Toplumun Yaratılması: Çin, Japonya, Kore (9. – 10. Yüzyıllar)
|
7- |
Genel tekrar
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Kemale Ermiş Bağımsız Gidişatlar (10. – 13. Yüzyıllar)
|
10- |
Kemale Ermiş Bağımsız Gidişatlar (14. – 16. Yüzyıllar)
|
11- |
Moğolların Doğu Asya Tarihine Etkisi
|
12- |
19. Yüzyıl Medeniyetler Karşılaşması
|
13- |
Genel tekrar
|
14- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Son yıllarda giderek daha fazla öne çıkan dünyanın önemli bir coğrafi bölgesini derinlemesine anlayacaklardır.
|
2- |
Bölgelerin ve coğrafi sınırların çeşitli tarihsel dönemlerde nasıl farklı şekilde tasavvur edildiğini inceleyebileceklerdir.
|
3- |
Dersler ve ödevler, öğrencileri tarihle ilgili yazıları analiz etmeye ve Doğu Asya hakkında argümanlar oluşturmaya teşvik edecektir.
|
4- |
Disiplinler arası düşünmenin sorunları yeni yollarla kavramaya nasıl yardımcı olabileceğini öğreneceklerdir.
|
5- |
Siyasi ideolojilerin zaman içinde nasıl değiştiğini inceleyerek, öğrenciler siyaseti ve felsefeyi tarihsel olarak analiz edebileceklerdir.
|
6- |
Farklı çağlarda farklı amaçlar için insanların nasıl tarih yazdıklarını inceleyerek öğrenciler, tarih yazmanın politik sonuçlarını kavrayacaklardır.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
3- |
- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
5- |
- Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
|
|
6- |
- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
7- |
- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
8- |
- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
9- |
- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
10- |
- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
11- |
- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
12- |
- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
13- |
- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
14- |
- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
15- |
- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
16- |
- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
17- |
- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
18- |
- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
19- |
- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
20- |
- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
8
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Holcombe, Charles, Doğu Asya Tarihi Çin Japonya Kore Medeniyetin Köklerinden 21. Yüzyıla Kadar, Dergah Yayınları, 2010.
Roberts, J.M., Kısa Dünya Tarihi, İnkılap Kitapevi, 2014.
Ponting, Clive, Yeni Bir Bakış Açısıyla Dünya Tarihi, Alfa Tarih, 2017, sf: 260-288.
Keay, John, Çin Tarihi, İnkılap Kitapevi, 2008, sf: 335-363
Wolfram, Eberhard, En Eski Devirlerden Zamanımıza Kadar Uzak Doğu Tarihi, TTK, 2010, sf: 1-8
Ebrey, Patricia Buckley, East Asia: A Cultural, Social and Political History, Houghton Mifflin, 2006.
Cosmo, Nicola Di, Ancient China and Its Enemies: The Rise of Nomadic Power in East Asian History, Cambrige University Press, 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|