Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Tarihsel süreç boyunca birbirleri ile sürekli etkileşim halinde olan Çin, Japonya, Kore medeniyetlerinin ‘Doğu Asya’ coğrafi tanımlaması içerisinde 19. yüzyıla kadar olan bireysel ve etkileşimli tarihi süreci ele alınarak ortak paydalar ortaya çıkarılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, Antik çağlardan günümüze Doğu Asya''daki siyasi, entelektüel ve kültürel dönüşümlere bir giriş niteliğindedir. Genellikle Doğu Asya olarak adlandırılan bu bölgede meydana gelen değişiklikleri incelemek için tarih, siyaset bilimi, antropoloji ve uluslararası ilişkiler disiplinlerinden kaynaklardan yararlanılacaktır. Bu ders boyunca Doğu Asya''yı bir birlik olarak düşünmenin neden ve ne ölçüde mantıklı olduğu incelenecektir.. Farklı zamanlarda, bölgenin Konfüçyüsçülük ve Çin yazı sistemi, haraç sistemi, ticaret, Budizm ve diğer birçok faktör gibi farklı özelliklere dayalı olarak birleştiği görülmüştür. Bu yönlerin her biri incelenecek ve bu bölgede insanların kendi kimliklerini nasıl kavradıkları anlaşılmaya çalışılacaktır.
|
1- |
Doğu Asya nedir? Doğu Asya Medeniyetinin Kökleri
|
2- |
Biçimlendirici Dönem: Klasikler Çağı
|
3- |
Çok Ulusluluk Çağı
|
4- |
Büyük Tang’ın Doğu Asya’ya Etkisi
|
5- |
Toplumun Yaratılması: Çin, Japonya, Kore (7. – 8. Yüzyıllar)
|
6- |
Toplumun Yaratılması: Çin, Japonya, Kore (9. – 10. Yüzyıllar)
|
7- |
Genel tekrar
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Kemale Ermiş Bağımsız Gidişatlar (10. – 13. Yüzyıllar)
|
10- |
Kemale Ermiş Bağımsız Gidişatlar (14. – 16. Yüzyıllar)
|
11- |
Moğolların Doğu Asya Tarihine Etkisi
|
12- |
19. Yüzyıl Medeniyetler Karşılaşması
|
13- |
Genel tekrar
|
14- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Son yıllarda giderek daha fazla öne çıkan dünyanın önemli bir coğrafi bölgesini derinlemesine anlayacaklardır.
|
2- |
Bölgelerin ve coğrafi sınırların çeşitli tarihsel dönemlerde nasıl farklı şekilde tasavvur edildiğini inceleyebileceklerdir.
|
3- |
Dersler ve ödevler, öğrencileri tarihle ilgili yazıları analiz etmeye ve Doğu Asya hakkında argümanlar oluşturmaya teşvik edecektir.
|
4- |
Disiplinler arası düşünmenin sorunları yeni yollarla kavramaya nasıl yardımcı olabileceğini öğreneceklerdir.
|
5- |
Siyasi ideolojilerin zaman içinde nasıl değiştiğini inceleyerek, öğrenciler siyaseti ve felsefeyi tarihsel olarak analiz edebileceklerdir.
|
6- |
Farklı çağlarda farklı amaçlar için insanların nasıl tarih yazdıklarını inceleyerek öğrenciler, tarih yazmanın politik sonuçlarını kavrayacaklardır.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
|
2- |
Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
|
|
3- |
Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
|
|
4- |
Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
|
|
5- |
Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
|
|
6- |
Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
|
|
7- |
İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
|
|
8- |
Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
|
|
9- |
İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
|
|
10- |
Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
|
|
11- |
Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
|
|
12- |
Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
|
|
13- |
Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
|
|
14- |
Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
|
|
15- |
İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
|
|
16- |
İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
8
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Holcombe, Charles, Doğu Asya Tarihi Çin Japonya Kore Medeniyetin Köklerinden 21. Yüzyıla Kadar, Dergah Yayınları, 2010.
Roberts, J.M., Kısa Dünya Tarihi, İnkılap Kitapevi, 2014.
Ponting, Clive, Yeni Bir Bakış Açısıyla Dünya Tarihi, Alfa Tarih, 2017, sf: 260-288.
Keay, John, Çin Tarihi, İnkılap Kitapevi, 2008, sf: 335-363
Wolfram, Eberhard, En Eski Devirlerden Zamanımıza Kadar Uzak Doğu Tarihi, TTK, 2010, sf: 1-8
Ebrey, Patricia Buckley, East Asia: A Cultural, Social and Political History, Houghton Mifflin, 2006.
Cosmo, Nicola Di, Ancient China and Its Enemies: The Rise of Nomadic Power in East Asian History, Cambrige University Press, 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|