Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ ELİF YAVALAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Asst. Prof. Deniz Elif Yavalar
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
None
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
Developing technology and its tangible reflection of technological devices affect our daily lives directly or indirectly. Information acquisition activity and communication process are also areas shaped in parallel with the development of technology. The aim of this course is to deal with the transformation of the internet, which was included in our daily life in the 1990s, into a communication medium on a global scale, and the differences between it and the field called traditional media, on the basis of journalism practices.
|
Dersin tanımı
|
In this course, the effort to define newspaper and journalism and the new era in journalism in the context of its historical development will be evaluated through the digital journalism approach with the emergence of the internet on the stage of history. Journalism practices on the internet will be discussed.
|
1- |
The effort to define journalism and the historical development process in the world
|
2- |
The notion of journalism and its historical development in Turkey
|
3- |
The new era in journalism, the digital journalism approach with the emergence of the internet on the stage of history.
|
4- |
Internet and journalism
|
5- |
Differences between traditional journalism understanding and journalism practices created by internet-based new communication technologies
|
6- |
Internet as a news source
|
7- |
Journalism practices on the internet
|
8- |
Video journalism
|
9- |
Social media reporting
|
10- |
Robot journalism
|
11- |
Data journalism
|
12- |
Mobile journalism and citizen journalism
|
13- |
Drone reporting
|
14- |
Ethics and law in digital
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gazeteciliğin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
2- |
Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler.
|
3- |
Geleneksel gazetecilik anlayışı ile internet tabanlı yeni iletişim teknolojileri sayesinde oluşan habercilik pratikleri arasındaki farkları anlatır.
|
4- |
Temel dijital içerik ölçütlerini ve dijital içerik tipleri tanır.
|
5- |
İnternet ortamında oluşan habercilik pratiklerini yorumlar.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Berrin Kalsın, Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, Gece Kitaplığı. Aysel Çetinkaya, Dijital Çağda Habercilik, Der Yayınları. John V. Pavlik, Yeni Medya ve Gazetecilik , Phoenix Yayınları, İstanbul, 2013 Dijital Medya ve Gazetecilik , Kollektif, Eğitim Kitabevi Yayınları, Ankara, 2018 Jan Van Dijk, Ağ Toplumu, Kafka Yayınları, İstanbul, 2018
|
|