Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEYLA KADERLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEYLA KADERLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze- online
|
Dersin amacı
|
Arkeolojik Alanlarda farklı Koruma ve tekniklerin mevcut örnekler üzerinden karşılaştırarak Koruma kriterleri ve alan özelinde koruma yöntemlerinin geliştirilebilmesinin sağlanması.
|
Dersin tanımı
|
Arkeolojik Alanların Korunmasına yönelik geliştirilen restorasyon yönetem ve tekniklerin birçok farklı açıdan değerlendirilmesi.
|
1- |
Arkeolojik Alan Nedir? Tanımı ve örnekler... Ören Yerleri, Antik kentler....
|
2- |
Arkeolojik Alanların Tarihsel süreç içerisinde kavramlarının gelişimi, Koruma yöntemlerinin gelişimi.
|
3- |
Arkeolojik Alanlarının Koruma yasa ve kriterleri, gelişimi.. Dünya örnekleri ve Türkiye.
|
4- |
Türkiyedeki Arkeolojik Alanlarının Koruma durumları, mevcut yasalar ve uygulamalar, örnekler
|
5- |
Alan Araştırması...Kültepe Örneği.
|
6- |
Örenyeri, Arkeopark, Kentsel Arkeolojik Alanlar kavramları ve örnekler, koruma ve yapılaşma durumları.
|
7- |
Arkeolojik Alan Örneklerinin sunumları, değerlendirmeleri, koruma durumu üzerine eleştiriler..ödev
Dünya Örnekleri
|
8- |
Arkeolojik Alanda Belgeleme Yöntemleri, Dijital Belgeleme Yöntemi
|
9- |
Arkeolojik Alan Örneklerinin sunumları, değerlendirmeleri, koruma durumu üzerine eleştiriler..
|
10- |
Arkeolojik Alan Örneklerinin sunumları, değerlendirmeleri, koruma durumu üzerine eleştiriler..
Dünya Örnekleri
|
11- |
Arkeolojik Alan Örneklerinin sunumları, değerlendirmeleri, koruma durumu üzerine eleştiriler..
Türkiye Örnekleri
|
12- |
Alan Araştırması, Kayseri Kalesi ve Arkeoloji Müzesi, kentdeki Arkeolojik kalıntılar...
|
13- |
Arkeolojik Alan Örneklerinin sunumları, değerlendirmeleri, koruma durumu üzerine eleştiriler..
|
14- |
Arkeolojik Alan Örneklerinin sunumları, değerlendirmeleri, koruma durumu üzerine eleştiriler..
Türkiye Örnekleri
|
15- |
Arkeolojik Alan Örneklerinin sunumları, değerlendirmeleri, koruma durumu üzerine eleştiriler..
Türkiye Örnekleri
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Arkeoljik Alan kavramı Dünya örnekleri ve Türkiye Örnekleri üzerinden değerlendirme
|
2- |
Arkeolojik Alnaların Tarihsel süreç içerisindeki Koruma gelişimleri
|
3- |
Koruma kriter ve yasaların öğrenilmesi
|
4- |
Koruma yöntemleri, belgeleme, Sanat Tarihi ve Mimarlık Tarihi Arştırmaları üzerine çalışabilme, tartışabilme
|
5- |
Arkeolojik Alanların belgelelenmesi üzrine geliştirilen yeni yöntem ve teknoloji kaynaklarını öğrenme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
6
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
6
|
6
|
Araştırma
|
15
|
3
|
45
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
50 Soruda Arkeoloji, Mehmet Özdoğan; Arkeoloji, Colin Renfrey, Paul Bahn; Arkeoloji Anahtar Kavramlar, Colin Renfrew, Paul Bahn; Arkeoloji Tarihin ve Kültürün Yapılandırılması, Ayşe Bahn;
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat; Toprağın Altında Kağıdın üzerinde, Nezih Başgelen; Mimari ve Arkeolojik Koruma Kültürü üzerine yazılar..
|
|