Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Sivil Havacilik (y. L.) > TIBBİ TERMİNOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ TERMİNOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK) İkinci düzey EFM 001 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HATİCE ÖZBİLGE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HATİCE ÖZBİLGE
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı The objective of this course is to help students understand the basics of medical terminology and body systems.
Dersin tanımı The course will provide students with a basic medical terminology vocabulary for use in the health area.

Dersin içeriği
1- Describe how medical terms are created.
2- Use basic medical suffixes and prefixes accurately.
3- Defines directional terms and anatomic planes of the body.
4- Define medical terms related to selected diseases.
5- Define medical terms related to the Respiratory System
6- Define medical terms related to the Gastrointestinal System
7- Examination
8- Define medical terms related to the Urinary System.
9- Define medical terms related to the Integumentary System
10- Define medical terms related to the Cardiovascular System
11- Define medical terms related to the Nervous System
12- Define medical terms related to the Eyes and Ears
13- Define medical terms related to the Reproductive System
14- Define medical terms related to the Endocrine
15- Define medical terms related to the Musculoskeletal System
16- Final Examination
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıbbi terimlerde ön ve son eklerin kullanımı
2- Temel bir kelime hazinesi oluşturmak
3- Yazışmalarda temel medikal dilin kullanımı
4- Yzaılı ve sözlü iletişimde kullanılan tıbbi terimlerin yorumlanması
5- Sistemler hakkında temel bilgi kazanmak
6- Hastalıklar hakkında temel bilgi kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 15 15
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Ehrlich, A. and C.L. Schroeder. 2001. Medical terminology for the health professions, 4th edition. Delmar Publishers, Inc., Albany, New York.

Ders ile ilgili dosyalar