Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > DİJİTAL REKLAMCILIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL REKLAMCILIK Birinci düzey HİT 461 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. NİLAY AKGÜN AKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Dijital reklamcılığa ilişkin terminolojiye hakim olmak ve uygulamalarını öğrenmek temel amaçtır.
Dersin tanımı Dijital ortamda üretilen reklamların içeriğine ve yayın sürecine ilişkin bilgilerin verildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dijital Reklam(cılık) Nedir? Reklamın Bu Aşamaya Kadar Tarihsel Değişimi Nasıl Gelişmiştir?
2- Sosyal Medya Reklamcılığı, Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi
3- Dijital Reklamcılık ve Özellikleri ve Dijital Reklamların Kişisel Verilerle İlişkisi
4- Türkiye’de Dijital Reklam Sektörüne Genel Bir Bakış
5- Dijital Reklam Türleri
6- Display (Görüntülü) Reklam, Kullanım Amaçları ve Markalaşmaya Etkisi
7- Native (Doğal) Reklam ve Kullanımı
8- Seo (Arama Motoru Optimizasyonu) ve Kullanımı
9- Sem (Arama Motoru Reklamcılığı) ve Kullanımı
10- Influencer Reklamcılık ve Kullanımı
11- Online Video Reklamcılığı ve Kullanımı
12- Performans Pazarlaması ve Kullanımı
13- Oyun İçi Reklamlar ve E-Spor
14- Dijital Medya Planlama ve Ölçümleme
15- Genel Değerlendirme
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, dijital reklamcılık dünyasının nasıl işlediğini öğrenirler.
2- Öğrenciler, dijital reklamcılık alanına ilişkin terminolojiye hakim olur.
3- Öğrenciler, dijital ortamlarda yayınlanan reklamların üretim süreçlerini anlarlar.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar