Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Birinci düzey |
İSG 231 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞÜKRÜ SU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze, sunum, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
|
Dersin amacı
|
Dersin ana amacı Mühendislik Eğitimi alan öğrencilerin işletmelerde çalışmaya başladığı zaman sorumluluğu altında bulunan birimlerde alınması gerekli iş güvenliği önlemlerinin kaza olmadan önce alınmasının önemini ve yasal sorumluluklarının farkına varmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
İş kazasının tanımı, İş kazası çeşitleri, meslek hastalıkları, kazanın temel nedenleri, iş güvenliği yöntemleri, risk değerlendirmesi, iş güvenliği organizasyonu, makine koruyucuları, kişisel koruyucu donanımlar
|
1- |
İş güvenliğine giriş, temel kavramlar, istatistikler
|
2- |
İş kazası tanımı, nedenleri, kaza oluş teoremleri
|
3- |
Kazaların temel nedeni, gıda sektörününde yaşanan kazaların analizi
|
4- |
İş Sağlığı ve güvenliği mevzuatının yapısı
|
5- |
6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu
|
6- |
İşletmelerde kurulacak iş sağlığı ve güvenliği organizasyonu
|
7- |
İşletmelerde kurulacak iş sağlığı ve güvenliği organizasyonu
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Meslek hastalığı tanımı temel kavramlar
|
10- |
İş güvenliğini sağlamada yöntemler / Risk değerlendirmesi
|
11- |
İş güvenliğini sağlamada yöntemler / İkna ve teşvik çalışmaları
|
12- |
İş güvenliğini sağlamada yöntemler / Ergonomi
|
13- |
Makine koruyucuları
|
14- |
Kişisel koruyucu donanımlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İş sağlığı ve güvenliğindeki temel kavramları bilir
|
2- |
İş kazasını tanımlayabilir
|
3- |
İSG mevzuatının genel yapısını bilir
|
4- |
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun amacını ve işverenin yükümlülüklerini sıralayabilir
|
5- |
İş ekipmanlarından kaynaklı tehlikeleri tanımlayabilir
|
6- |
İş sağlığı ve güvenliğini sağlamak için kullanılan yöntemleri bilir
|
7- |
Kişisel koruyucu donanımları tanır
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İş Sağlığı VE Güvenliği basılmamış ders notu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Abdulvahap YİĞİT, İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı, Alfa Yayınları, 2013
www.mevzuat.gov.tr
|
|